Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zumbamánie aneb Tančím, tančíš, tančíme

Zumba. Tak to je pojem, který hýbe světem milovnic pohybu. Ač se mezi tyto pohybové nadšenkyně neřadím, i tělocviku ve škole jsem se vyhýbala, i já jsem nakonec zumbamánii podlehla a vyrazila zjistit, co s tou zumbou všichni mají.

Povědomí o tom, co vlastně zumba je, ke mně pronikalo pozvolna. Nejdřív jen pár zmínek v okruhu známých a kamarádek. A nakonec zumba pronikla i do mého bezpečného uzavřeného světa matky na mateřské. Probírala se v obchodě, kde jsem kupovala synkovi oblečení, byla opěvována tetou na rodinných sešlostech a jako téma hovoru se nevyhnula ani hodinám našeho plavání pro mrňata.

A všichni na ni pěli jen chválu. Jak je úžasná. Jak je zábavná. A navíc, koho by nenalákalo tvrzení, že za hodinu můžete spálit až 1100 kcal! Především jste-li už devět měsíců po porodu, ale pořád na to svádíte kila navíc, kterým se evidentně zalíbilo ve vašich rizikových partiích.

A co že to ta zumba je?

No, je to něco mezi cvičením a tancem. To vše na latinsko-americkou hudbu. O jejím původu se dočtete totéž co o původu penicilinu. Vznikla náhodou. Před 11 lety, kdy ještě frčel aerobic, jakýsi kolumbijský cvičitel Alberto Perez údajně zapomněl kazetu s hudbou, a tak na svou hodinu aerobicu přinesl to, co měl zrovna v autě. Naštěstí pro zumbařky (a zumbaře) neposlouchal ani techno ani metal, ale právě latinsko-americké taneční skladby.

Improvizovaná hodina prý všechny tak nadchla, že si vyžádali další a další a další… A tak byl vytvořen nový fitness styl, který obletěl už přes 80 zemí a své skalní příznivkyně si našel i u nás.

Já jsem od přírody tvor poněkud líný a cvičení mě nebaví. Ne že bych se nehýbala, při pendlování s kočárkem mám pohybu celkem dost. Ale posilovnám a dalším tělotvarujícím aktivitám jsem se vždycky tak trochu vyhýbala. Tedy, jednou jsem zkusila aerobic. Ale nechat na sebe řvát pokyny, kterým nerozumím a připadat si jako poskakující koza se mi moc nelíbilo, a tak jsem zanevřela i na tuhle záležitost.

Všichni mi ovšem tvrdili, že zumba je jiná. A hlavně, těch slibovaných 1100 kcal, kterých bych se potřebovala jednou za čas vážně zbavit…

A tak jsme společně s kamarádkou a sestřenkou vyrazily. I když ani to se neobešlo bez potíží. Nejdřív bylo nutno přesvědčit tatínka, že je i v jeho zájmu synka na tu hodinku pohlídat, jestli chce mít doma zase přitažlivou manželku. A pak bylo třeba najít vhodný cvičební oděv. Po půlhodinovém zběsilém hledání ve skříni plné věcí, které jsou mi přes prsa nebo přes boky malé, jsem nakonec vhodný úbor našla. A tak nám kromě mé lenosti, již jsem pro tuto chvíli byla nucena potlačit, nám už nic nestálo v cestě.

V tělocvičně jsem si pro jistotu vybrala místo co nejdál od předváděcího podia a také mimo dosah všech zrcadel. Stačí mi, že se při cvičení trapně cítím, nepotřebuju vidět, že tak i vypadám.

Cvičitelka Majka byla naštěstí milá a neřvala na nás, takže se mi hned ulevilo. Když ovšem pustila první skladbu, svižnou salsu, a začala nám ukazovat kroky, myslela jsem si, že uteču. Nohy se mi do sebe motaly a když jsem měla ještě navíc přidat ruce, byla jsem ztracená.

Ale světe div se, jakmile jsem se do toho dostala, šlo to skoro samo. A vážně to byla zábava. A taky dřina. Všechny jsme byly zpocené i za ušima, ale všechny jsme se usmívaly. Skvělé je, že při zumbě si člověk vážně nepřipadá jako poskakující koza, právě naopak. Když přijde na kloub tomu neustálému vlnění v bocích, za chvíli si připadáte skoro sexy. Tedy, nebýt toho potu a spokojeně strhaných výrazů.

Takže i když mi po návratu domů slovo pohyb, přišlo vyloženě sprosté, příští hodinu si určitě nenechám ujít. Tedy pokud tatínek pohlídá. A ačkoli se nechystám rozšířit řady zumbafanatiků, vřele ji doporučuji.

Zumbě zdar!

Autor: Barbora Bečvářová | středa 13.10.2010 12:00 | karma článku: 16,68 | přečteno: 2028x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.