Porodní příběhy vždy s úsměvem

20. 10. 2010 11:21:16
Jakmile jsem zjistila, že jsem v tom, začalo se kolem mě slovo porod skloňovat snad všude. Zkušenější mě děsily svými historkami zabarvenými spoustou krve a dojetí. Nezkušené se mě vyptávaly jestli mám strach. A chlapi škodolibě zajímalo, jestli budoucí tatínek bude při tom.
Matýsek - 0 dní
Matýsek - 0 dní

Porod je zkrátka téma věčné a vděčné.

Dnes už mám jednou odrozeno a jsem tedy v roli té zkušenější, která předává své chytré řečičky dál, těm nezkušeným a nepoznamenaným.

Navíc, jak má člověk jednou dítě hovorům a příběhům o rození se nevyhne.

Stačí, že jsem si jakožto správná matka předplatila jeden z těch super časopisů o dětech a matkách a kojení a vhodné stimulaci dítěte a zdravé výživě pro děti a o spoustě dalších věcí, pro matku na mateřské nepostradatelných.

V onom časopise se pochopitelně přetřásá i ten mystický, pro mnoho žen obávaný proces zrození. Ovšem, koho by stále bavily jen teoretické a značně stereotypní články o tak subjektivním prožitku, že ano. A tak přibyla rubrika Vaše porodní příběhy, v níž se ženy mohou podělit se svými soukmenovkyněmi o tajemství vlastních porodů.

Řekla bych, že redakce musela praskat ve švech, jelikož touha žen povědět světu o tak zásadním životním okamžiku bývá leckdy až ohromující. Ale kdo by se divil, přeci jen přivést na svět dítě je daleko více fascinující záležitostí než třeba volby a přitom kolik se toho o nich napíše a nakecá.

Každopádně si teď každý měsíc můžu já a stovky dalších čtenářek toužících po autentických a mnohdy dojemných příbězích vychutnat svou „dávku emocí“ právě v rubrice Vaše porodní příběhy.

Ženy popisují své porody různě. Některé střízlivě, jiné se zřejmým pohnutím. Jedny si stěžují na doktory či porodní asistentky, jiné nadšeně opěvují jejich ochotu a profesionalitu. Některé si průběh vlastního porodu nemohou vynachválit, jiné lamentují nad bolestí a komplikacemi. Ale ať už byl průběh porodu sebehorší, sestry sebeprotivnější a doktoři sebearogantnější, všechny ženy se v závěru svých popisů shodují v jednom. Byl to ten nejkrásnější zážitek v životě.

Kdyby měly na mysli první okamžiky, kdy ty často ještě krvavé uzlíčky dostanou do náručí, pochopila bych to. Když já si konečně mohla Matýska pochovat, endorfiny ze mě stříkaly do všech stran, ale ty ženský píšou o tom, co tomu předcházelo, a to se přiznám, mě tolik nenadchlo.

Porod mě dost bolel. Porodní asistentky se nemohly shodnout jestli už smím tlačit. Doktoři se střídali v poskocích po mém břiše. A synka mi jen letmo ukázali a odnesli. Ty tam byli romantické představy o prvním pochování a přiložení k prsu. Čeští lékaři mají stále pocit, že to nejbezpečnější a nejlepší místo pro novorozence je inkubátor.

A tak jsme s manželem osaměli. Byla jsem unavená, rozbolavělá, ráda, že to mám za sebou. Ale šťastná? To zrovna moc ne. Asi holt tu krvavou a bolavou krásu porodu nedokážu pořádně ocenit.

Když si tak pročítám ty dojemné příběhy, cítím se celkem frustrovaná a porouchaná. Možná by příště mohli vybrat i příspěvek matky, která přizná, že její porod nebyl úplně super a záchvat štěstí se bezprostředně po něm nedostavil. A nebo že by žádná taková neexistovala?

Ovšem nejsem závistivá, aspoň ne moc, a tak to těm šťastným ženám přeju. A kdo ví? Třeba mám ten svůj dechberoucí porodní zážitek ještě před sebou.

Autor: Barbora Bečvářová | středa 20.10.2010 11:21 | karma článku: 36.93 | přečteno: 7610x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 109 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.57 | Přečteno: 8471 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 423 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 658 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 50 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1837

Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...