Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blízká setkání srnčího druhu

O víkendu mi těsně před auto vběhla srnka. A zatímco v lese mizela její bílá prdelka, Matýsek z autosedačky vykřikoval „Etě, etě!“ neboť měl dojem, že si ji užil málo. Manžel se zmohl na pouhé, ale výstižné „Ty, vole!“.  A moje nohy se proměnily v rosol a pot mi vytryskl z pórů, o nichž jsem ani nevěděla, že je mám. (Jen náš benjamínek Amálka to celé v klidu prospal.)

V tu chvíli jsem opravdu byla vděčná za své poseroutkovství i slabý motor svého autíčka, které mi nedovoluje valit to po silnicích nadzvukovou rychlostí. A mít na to ta srnka dost rozumu, byla by za takovou ženskou za volantem taky vděčná.

Když jsme už ale u toho řízení, musím říct, že můj postoj k němu, který jsem již mnohokrát prezentovala, a který se setkal s velkým ohlasem, zejména u mužské části řidičské populace, se postupem času mění k lepšímu. Pominu-li srnčí anabázi, naučila jsem se řídit celkem ráda.

Před jízdou mě již několik hodin dopředu netrápí bolest břicha způsobená nervozitou.

Zjistila jsem, k čemu je většina čudlíků, páček a ukazatelů na palubní desce.

Naučila jsem se efektivně využívat mezery mezi auty při vjíždění z vedlejší na hlavní, aniž bych za sebou vytvořila hystericky troubící kolonu, která nedobrovolně čeká spolu se mnou až bude silnice v obou směrech na kilometr prázdná.

A dokonce jsem už byla i sama pro benzín.

Z čehož jsem měla vždycky panickou hrůzu, neboť jsem žila v přesvědčení, že nějakým neuváženým krokem během alchymistického procesu tankování můžu způsobit přinejmenším výbuch benzínky. Což se naštěstí nepotvrdilo. A jediným zádrhelem se tak stal fakt, že jsem si na střechu auta odložila víčko od nádrže i s klíčem. Na to jsem ovšem v euforii z toho, že jsem zvládla natankovat zcela zapomněla.

A tak jsem pro změnu vytvořila kolonu aut na benzínce, čekající za mnou, až po zběsilém hledání klíč objevím, zavřu nádržku a celá rudá opustím nepřátelskou zónu na čelo si klepajících a oči v sloup obracejících řidičů.

Autor: Barbora Bečvářová | pondělí 16.4.2012 10:51 | karma článku: 20,91 | přečteno: 1073x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní

Barbora Bečvářová

Kdo rodí? Doktoři nebo ženy?

Ačkoli jméno náš třetí potomek stále nemá a výbavičku jsem taky ještě chystat nezačala, čím dál intenzivněji přemýšlím o porodu. A s hrůzou zjišťuju, že za ty čtyři roky se situace rozhodně nezlepšila.

19.3.2014 v 8:51 | Karma: 17,06 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Jak na ultra blbou náladu?

Probudí-li se člověk po noci strávené převlékáním pozvraceného povlečení, mytím pozvracených potomků a podáváním kašel utišujících medikamentů, nebývá ráno právě nejpříjemnější. U mě jednak proto, že rána zkrátka nesnáším. Jednak proto, že se nejedná o první takto neinspirativně strávenou noc. A v neposlední řadě proto, že být zpruzená vyžaduje daleko menší úsilí, než tvářit se vesele.

7.2.2014 v 14:53 | Karma: 8,14 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Nejkrásnější období v životě ženy

Tak nějak obecně se předpokládá a tvrdí, že nejkrásnějším ženským životním obdobím je těhotenství. Většina žen kolem mě tento názor ovšem nesdílí. Ba právě naopak. Rezolutně toto tvrzení popírají, odmítají a dokonce pranýřují či považují za další z mužských výmyslů. (Stejně jako označení mateřské dovolené „dovolenou.“)

5.2.2014 v 10:27 | Karma: 14,68 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Ranní honička

Vypravit se někam na čas je pro mě úkol vskutku nelehký. Vypravit se na čas s dětmi, to je učiněná kovbojka. Ale vypravit se na čas s dětmi a ještě k tomu hned ráno, to je v podstatě čirá fikce.

15.1.2014 v 8:08 | Karma: 11,57 | Přečteno: 720x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Odpuštění

Občas se doma pohádáme. Občas někdo někomu ublíží. Pak přicházejí na řadu slova jako „promiň“, „omlouvám se“, „odpusť mi to“. Ale co je to vlastně odpuštění?

13.1.2014 v 10:39 | Karma: 10,46 | Přečteno: 362x | Diskuse| Osobní

Barbora Bečvářová

O uječených matkách

Je to něco málo přes tři roky, co jsem napsala a na blogu iDNES.cz zveřejnila článek s trochu provokativním názvem Kult uječených matek. Není divu, že se ihned strhla bouřlivá diskuze. Evidentně jsem totiž píchla do vosího hnízda.

30.9.2013 v 10:44 | Karma: 17,14 | Přečteno: 1876x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Jak to vypadá, když matka padá

Pamatujete si období, kdy jste domů pravidelně přicházeli s rozbitými koleny? Nebo jste byli něžné dámy či distingovaní gentlemani už od peřinky a na kolenou nemáte ani jizvičku?

20.2.2013 v 12:37 | Karma: 14,10 | Přečteno: 979x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

O dobrých lidech

Poslední dobou se kolem mě šíří pesimismus ohledně lidské dobroty a nezištného jednání. Hodně se remcá nad tím, jaká je zase ta dnešní mládež (ačkoliv slova dnešních důchodců: „To za nás...“ pronášel prý už Sokrates). Nadává se na řidiče MHDéček ujíždějící před nosem. A kroutí se hlavami nad nesoudností jedinců, kteří ani tu těhotnou, nepustí sednout.

7.2.2013 v 12:44 | Karma: 20,91 | Přečteno: 723x | Diskuse| Ostatní

Barbora Bečvářová

Politika, politika, proč se nás tak mocně týká

Snad by se (óóó náš veliký) Jára Cimrman neurazil, kdyby věděl, že jsem si jeho slova ze hry Akt dovolila pozměnit. A místo erotiky, dosadila politiku. Která posledních několik týdnů hýbe útrobami naší země daleko citelněji než o mnoho příjemnější erotika.

24.1.2013 v 22:06 | Karma: 7,67 | Přečteno: 386x | Diskuse| Politika

Barbora Bečvářová

Mám tě rád

Když mi Matýsek poprvé řekl „Mám tě lád, maminko,“ skoro mě to rozbrečelo. Byla jsem dojatá a šťastná a bylo mi celkem jedno, že u toho zrovna sedí na záchodě. Nutno podotknout, že cit pro vhodné chvíle k silným citovým výlevům a sdělením zdědil pravděpodobně po tatínkovi.

22.1.2013 v 8:39 | Karma: 14,77 | Přečteno: 714x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

O mateřské "dovolené"

Jedním z velkých společenských mýtů, který stále přetrvává, je domněnka, že mateřská je vlastně dovolená. Takové domácí Tahiti. Celé dny volno, žádné povinnosti, spousta výletů, vyspávání do oběda a hraní si od rána do večera. I ten drink s deštníčkem si přeci máte čas udělat! No nevypadá to jako ráj?

19.1.2013 v 13:27 | Karma: 14,88 | Přečteno: 895x | Diskuse| Ona

Barbora Bečvářová

Dětská kreativita

Tvořivost dětí nezná hranice. Ovšem od toho tu máme strážce pořádku alias rodiče. Kdo by neznal ty profláknuté hlášky o nevhodnosti malování na jiné plochy než ty k tomuto účelu určené. O stříhání pouze do speciálně vyčleněných materiálů, nikoliv triček a záclon. A další o lepení, vybarvování či hrátkách s jídlem.

7.1.2013 v 14:29 | Karma: 9,62 | Přečteno: 799x | Diskuse| Ostatní

Barbora Bečvářová

Vesmír nás zkouší aneb Zmrzlá dovolená

Z dovolených si lidé vozí různé věci. Suvenýry, místní lahůdky, kameny nebo třeba pohlednice. My si z naší super krátké, ba přímo zkrácené, dovolené na horách přivezeme zřejmě jen nachlazení a jako bonus, pocuchané nervy.

10.12.2012 v 20:12 | Karma: 8,47 | Přečteno: 715x | Diskuse| Cestování

Barbora Bečvářová

Jak jsem byla oceněna

Včera jsme byli v Praze. A nebyla to cesta jen tak ledajaká. Byla přímo výjimečná. V restauraci vystrčené do Vltavy se tam totiž konalo slavnostní vyhlášení výsledků literární soutěže Příběhy z cukru.

7.12.2012 v 9:54 | Karma: 11,45 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Ostatní

Barbora Bečvářová

Tiskárna a já

Tak jo. Beru zpět tvrzení, že navozování trapných situací je doménou dětí. Den poté, co jsem dopsala článek s názvem Jak jsem se přestala stydět, pojednávající o tom, kterak mě děti učí odolnosti vůči trapným situacím, dal mi Vesmír hezky za vyučenou a ukázal mi, že stydět se umím pořád, červenat taktéž, a že má odolnost vůči trapným situacím je pouhou iluzí.

24.9.2012 v 9:42 | Karma: 10,64 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.