Diskuse

Já řidič(ka)

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

elurie

14. 2. 2012 15:35
Pro všechny zděšené řidiče

Ani nevím, proč mám potřebu se tu obhajovat, ale nedá mi to. Jsem cíťa a některé komentáře mě mrzí, o to víc, že věřím, že opravdu nikoho svou jízdou neohrožuji.

Nechci komentovat rychlost, jezdím prakticky jen po městě či mezi městem a vesnicí, kde navíc často měří rychlost, takže opravdu dodržuji padesátku a nechápu proč má někdo potřebu mě na takových místech osmdesátkou předjíždět...

Nejvíc mě ovšem udivuje, jak většinu diskutérů nadzvedla ze židle zmínka o Kukym za sedačkou :-) A hned z toho vyvodili, že si koleduji o smrt vlastní, smrt svých dětí, případně smrt nevinných kolemjdoucích či kolemjedoucích. Tak vážení diskutéři, zvednout něco ze země v mém autě neznamená otočit se zády k silnici a strčit hlavu za sedačku. Stačí mi pouze zpomalit a rukou za sebou hračku nahmatat. Konec dramatu.

Všem přeji hezký den a když už nic jiného, děkuji alespoň za přečtení článku.

0 0
možnosti

King4

15. 2. 2012 7:23
Re: Pro všechny zděšené řidiče

Tak si to nebrte tak moc osobně. Jde o to, že zvedat něco ze země je daleko nebezpečnější, než cokoli jiného. A Vy jste psala, že jste byla v té době začátečník. Za 15 let to taky asi budete cítit jinak. Tedy pokud budete hodně jezdit. Protože jen tak se to člověk naučí a přestane být nebezpečným svátečním řidičem.

0 0
možnosti

Rolllo

14. 2. 2012 13:29
...

Jsem sice agnostik, ale přesto mi to nedá: Dobrotivý Bože, dej, ať na silnici potkám raději sto těch pranýřovaných takzvaných "silničních pirátů ve zlých luxusních autech značky BMW", mimochodem silně předvídatelných, než jednoho nerozhodného a absolutně neodhadnutelného řidiče, jako je autorka článku!!! Děkuji Ti, Pane...

0 0
možnosti

El ChupaNibre

14. 2. 2012 14:12
Re: ...

Přesně tak. Pirát v BMW mě neomaleně předjede na plné čáře. Ale tím to taky končí. Pomalu jedoucí řidička mi pije krev třeba čtvrt hodiny, než mám možnost ji předjet. V té chvíli se už ve mě vaří krev tak, že předjíždím riskantně...

0 0
možnosti

Korektní Želva

14. 2. 2012 12:05
...

Docela s hrůzou jsem četl, jak autorka začátečnice jela v malým autíčku, dokonce s dítětem a hledala někde pod sedačkou jakýhosi plyšáka.

Chci se jen zeptat - jste blázen? A myslím to naprosto vážně. Něco takovýho by si s dítětem v autě nedovolil ani rokama vyježděnej profík. Přesně tohle chování - to je přesně ten příklad proč lidi havarují. Ne proto že jezdí o něco rychleji než dovolují předpisy, ale proto že za volantem dělají blbosti - jako tohle. O to hůř, že to praktikujete v malým autě který je nebezpečný samo o sobě (vylitnutí s takovým autem ze silnici je mnohem horší než s velkým, nebo náraz i v malé rychlosti) a navíc když máte s autě vlastní dítě. Příště se prosím zamyslete nez něco takovýho zase uděláte. Ano, radši nechat to dítě minutu vřískat, najít vhodný místo k zastavení a až potom se hrabat někde pod sedadlem. To je nejbezpečnější způsob a kdokoliv to dělá jinak, tak je prostě blázen.

0 0
možnosti

Korektní Želva

14. 2. 2012 12:06
Re: ...

A hlavně potom nikde nevykřikujte, že se bojíte o svoje dítě, když kolem jezdí rychlejší a větší auta, když si to dítě sama ohrožujete ze všech nejvíc.

0 0
možnosti

ZOMBi

14. 2. 2012 9:49
Taky jsem si dělal řidičák

A po 3 hodinách jízd jsem zjistil, že to není ono. Přátelé mi říkali, že teorie je o ničem, ale až začnu jezdit, tak mě to teprve začne bavit. Opak je pravda. Teorie je super, křižovatky a značky mě baví. Ale během jízd jsem to začal nenávidět! Možná to bylo přístupem instruktora, nevím... Každopádně jsem do toho šel jen proto, že přítelkyně chtěla řidičák a já to bral jako motivaci k tomu, si ho konečně udělat taky. Když jsem ale viděl její nadšení "že jde zase jezdit" a porovnal jsem ho se svým znechucením, raději jsem s tím sekl. Byla by to škoda peněz. Myslím, že řízení není pro každého a důležité je to poznat a nedělat to přes křeč.

0 0
možnosti

King4

14. 2. 2012 11:29
Re: Taky jsem si dělal řidičák

Třeba jste to vzdal  předčasně. Lidí co to opravdu nezvládnou je moc málo. Prý jen asi 1 z 1000, ale víc je těch co se to musí dýl učit. Každopádně je dobré mít pud sebezáchovy. R^

0 0
možnosti

peggypilna

14. 2. 2012 9:48
Chápu Vás

Milá Báro,

chápu Vás a dovedu se do Vašich pocitů za volantem vcítit. Jsem totiž  ve stejné situaci. Řidičák jsem dělala hodně dávno v mých 18 letech, od té doby jsem neměla potřebu sednout za volant, protože jsem bydlela v centru města a řízení jsem se pekelně bála. Teď jsem ale čerstvě přestěhovaná na vesnici, jedno malé dítě mám a druhé je na cestě, takže nezbylo nic jiného, než zaplatit kondiční jízdy a občas začít jezdit, jinak bych se do školky, na nákup a k lékaři prostě nedostala-beru to jako nutné zlo. Myslím si, že my, matky-řidičky, jsme na silnicích mnohem opatrnější a ohleduplnější než ti namachrovaní ostřílení profíci. Bojíme se totiž o své děti a zbytečně neriskujeme. Z toho vyplývá naše pomalejší jízda, ale pořád platí, že je lepší jet pomaleji, než to někde napálit. A nakonec i my se časem určitě vyjezdíme. Začátky jsou prostě těžké. Bohužel od té doby, co jsem si na auto nalepila "Z", zdá se mi, že mi to borci na silnicích dávají vyžrat ještě víc.

1 0
možnosti

King4

14. 2. 2012 11:12
Re: Chápu Vás

Omlouvám se, že raguji a chápu, že se bojíte. Ale pro mne není ohleduplnost, když někdo přede mnou v místě, kde jej několik kilometrů nemůžu předjet jede po prostředku a ještě 40. Ohleduplné by bylo jezdit co nejvíc,ať se tolik nebojíte a jedete svižněji. A vrchol ohleduplnosti jsem zažíval ve Švýcarsku, kde se i řidič traktoru kouká do zrcátka a jak za ním byly víc jak 4 auta, zajel ke krajnici, aby jej každý předjel a on tak nezdržoval. Navíc to není o věku. Moje švagrová si dělala řidičák v 55 letech. To jí šéf řekl, že už jí nikdo z kolegů na služebky vozit nebude. Nebylo to lehký, ale dokázala to ... A dobře. Dnes už není mezi námi, ale stále ji obdivuji. Jako profi řidič najedu deněn i 400 km po okreskách. Když denně potkám cca 80 lidí co jedou pomalu, protože se bojím a každý mne zdrží jen 2 minuty, tak to jsou skoro 3 hodiny času. Bohužel ...

0 0
možnosti

r_o_s

14. 2. 2012 9:34
........

Osobně se již nebojím žádného auta na který mám papíry a to jsem z autoškoly taky neměl často klidné spaní. Ale to bylo před deseti lety. Autorka to napsala velmi hezky a vůbec bych jí nic nevyčetl. Znám totiž spoustu lidí, hlavně žen, které se bojí řídit z nějakého mne neznámého důvodu.

Já si myslím, že autorka je jako mé kolegyně v práci. V řízení auta vidí složitost jako by to bylo ovládání kosmické lodi. Zbytečně se tím tak stresují a přehnaně soustředí na vše v autě, že jim pak nezbude pozornost na to, co se děje mimo auto. Proto si pak nemají čas zvyknout na to, kam se auto vleze když parkují, neustále přemýšlejí která je pravá a která levá...apod. přitom auta jsou dnes poměrně jednoduchá, když nepočítáme 1000 čudlíků kolem rádia, navigace, automatické klimatizace atd. ale tyto čudlíky nejsou potřeba k tomu, aby auto přejelo z bodu A na bod B.

Pro shrnutí, článek je to hezký. Nejste sama, takových řidičů jako vy jsou mraky.

0 0
možnosti

elurie

14. 2. 2012 15:05
Re: ........

Děkuji za reakci a pozitivní hodnocení článku :-)

0 0
možnosti

pepito

14. 2. 2012 8:39
Takových, jako autorka, jsou spousty

je ne každá se k tomu přizná ! Ti, co už vědí, samozřejmě poznali lehkou nadsázku. Ti ostatní mentorují a poučují. Inu, u nás normální stav...

0 0
možnosti

all_the_way

14. 2. 2012 9:06
Re: Takových, jako autorka, jsou spousty

Máte něco konkrétního co říci? Nebo sám jenom mentorujete mentory (a tím pádem se od nich nelišíte). Jenom loni u nás na silnicích zemřelo přes 700 lidí. Dva denně. Jenom v naší prťavé České Republice, která má zhruba rozlohu jako rozložený kapesník. Ročně se u nás přihodí desetitisíce dopravních nehod, tisíce lidí je vážně zraněno. Ve světle těchto faktů mi (a mnoha dalším) článek autorky nepřišel hřejivě vtipný. Spíš mě u něj zamrazilo. Nechci číst ve zprávách o tom, jak se na Pardubicku matka se dvěma dětmi v prťavém autíčku (=nulová bezpečnost) čelně střetla s kamionem. Či (Bože nedopusť) s jiným prťavým autíčkem, a vzala tak mimo sebe a svých dětí na onen svět ještě někoho dalšího. Vám i autorce přeji šťastný dojezd do cíle.

0 0
možnosti

666

14. 2. 2012 8:23
Ani celou diskusi nečtu

začínám se obávat, že jsme jen dvě na světě, co se kdy auťákem jezdit učily. Jinak se asi všichni jako řidiči narodili (omlouvám se několika zde tolerantním diskutujícím)... Tož, mrzí mne to, ale prosím,mějte s náma strpení, až se vyjezdíme, možná nám ještě na silnici stačit nebudete.

0 0
možnosti

elurie

14. 2. 2012 15:02
Re: Ani celou diskusi nečtu

Přesně tak :-) Jen dostat příležitost se vyjezdit...

A děkuji za pozitivní ohlas :-)

0 0
možnosti

Yarda.

14. 2. 2012 8:21
Ale jo - proč ne.

Není každý king co jezdí rychle ale bezpečně, jen kdyby jej ostatní co si myslí že stejná čísla co jsou na značkách jim musí ukazovat i jejich tachometr zbytečně nezdržovali.

A je lepší, když mne ten co jede pomaleji než se smí pár minut zdrží než jej mohu předjet než kdybych musel čekat než přijedou cajti vyšetřit jeho nehodu a mne vyslechnout jak svědka.

0 0
možnosti

PowerCut

14. 2. 2012 9:00
Re: Ale jo - proč ne.

NEŽ jsem to přelouskal...

1 0
možnosti

King4

14. 2. 2012 8:13
Mám dost ...

Kdysi byla podobná diskuze, kde jeden pomalý v zimě na letních gumách psal na ty co zdržoval "Aby ste se nepos...i !. Zdržel jsem Vás jen o pár minut, než jste mne mohli předjet." A teď si představte, že rozvážíte zboží krajinou, máte za den najet cca 400 km a takových "opatrných" potkáte za den 80. Každý Vás zdrží jen pát minut. Takže domů, k rodině dorazíte o několik hodin později !!! Tak proto. Co je pro pomalého legrace, je pro mne za celý den vážný problém. A to nemluvím, že možná nerozvezu vše a přijdu tak o prémie a třeba časem i o práci. Jinak řidička co je začátečník a bojí se jezdit, neumí to a ještě za jízdy hledá něco na podlaze ... No, přeji stálé zdraví a dlouhý život. Doporučuji zastavit i kdyby to bylo uprostřed silnice a za plného provozu !!! Hodně štěstí všem, soudnost, trpělivost a rozum.

3 0
možnosti

Paxxxx

14. 2. 2012 8:51
Re: Mám dost ...

Koukám, že když už jste sepsal taaaaak dlouhý příspěvek, tak ho sem musíte dát vícekrát.

 

Nu a pokud máte s ostatními řidiči tak vážné problémy, doporučuji změnu profese. A pokud měnit profesi nechcete, budete se muset smířit s faktem, že někteří řidiči jezdí pomaleji...

1 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.