Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D

delora

3. 5. 2012 17:28
dell

Tak jsem holka, co miluje sukně a barevná cingrlátka, a sice neumím vyměnit prasklou pneumatiku, ale nemám zrovna holčičkovskou práci, ráda řezu stromy, ráda skládám nábytek, umím táhnout kapající kohoutek a nestydím se za to. A až si někdy pořídím dítě (času mám, zatím, docela dost), nebudu se stydět za to, že bude mít chůvu/hlídací babičku/jesle, protože já bych se doma za dva roky regulérně zbláznila... a taky, ať se vám líbí nebo ne, ujel by mi v práci vlak (v medicíně máte nové postupy co půl roku a řešit dva a více let akorát prdíčky a kašičky, budu po návrtau úplně k ničemu). Jo a za feministku se fakt nepovažuju, mám chlapy ráda, obdivuju je, ale mám vlastní ideu, jak žít vlastní život (a většinou se všem těm "feministky udělaly záslužnou práci, ale dneska to už fakt přehání" ženám tahle vlastní idea bez mateřské nelíbí)

0 0
možnosti
JK

J.K.S

3. 5. 2012 10:50
Výměna kola

Nebudete tomu věřit, ale jsou na světě muži, a není jich málo, kteří si nechají kolo vyměnit od jiného muže či ženy a nemají dojem, že jim to ubírá na mužnosti. Jsou ženy, a není jich málo, které si neumějí zkrátit sukni a nechají to na krejčím či švadleně. Ani jim to neubírá na ženskosti. Prostě pletete hrušky a jablka. Jedna věc je, smět se rozhodnout, co budu dělat podle svých schopností a preferencí, druhá je muset dělat to, co se ode mně očekává, protože to tak muži či ženy dělají. Dokud bude práce žen považována za podřadnou, má feminismus své opodstatnění.

V této podivné době se pojmy vyprazdňují a slova ztrácejí původní význam a získávají často význam opačný. Feministka či feminista nenutí nikoho, aby dělal, co dělat nechce. Chceš být v domácnosti a pečovat o děti, vaše volba. Chceš se věnovat kariéře, tvoje volba.

4 0
možnosti
JK

J.K.S

3. 5. 2012 10:51
Re: Výměna kola

Problém je v tom, že ženy, které zůstávají doma, se často samy považují za méněcenné a kopou kolem sebe a útočí na ty profesně úspěšné pitomými argumenty, třeba že doma nevaří a neuklízejí, ale nechají si to udělat.  Přitom jeden z cílů feminismu je, aby byla společensky ohodnocena i ta (či ten), která (který) se věnuje výchově dětí a péči o nemohoucí příbuzné. Protože to není podřadná činnost, ale důležitá práce přínosná pro společnost. Jen se nesmí čekat, že všeho nechám a budu ji dělat, když to dělat nechci a mám na to, abych si zaplatila práci profesionálů. Důležité je postarat se, ne odedřít všechno vlastníma rukama a obětovat se.

2 0
možnosti
PN

petrnew

3. 5. 2012 9:39
Hezky napsáno

Hezky napsáno. R^

2 0
možnosti
E

elurie

3. 5. 2012 20:35
Re: Hezky napsáno

Děkuji za milý komentář.

0 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.