Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dovolena to neni a jak to vnimaji muzi je individualni, stejne jako u zen. Nektera si to neumi uzit a nebavi ji to a specha do prace, jina se detem venuje a nejen jim, jina je doma, tvrdi, ze se venuje, ale venuje se sobe a dela mininum, coz se vse odrazi na zivote vsech zucastnenych.  Myslim, ze je to luxus (byt ceske zeny pali dobre bydlo), ta ona dovolena, ktera dovolena neni, ceskym zenam je umozneno stravit doma s ditetem, ty nejdulezitejsi roky zivota ditete do tri let, bohuzel dnesni moderni doba prinasi i moderni casopisy, ktere vykladaji zenam vselicos a dost jim podlehlo, drive zeny nemely tolik vymozeznosti a stihly vice, deti byly vic vychovane, dnes je ceska zena doma dele a deti umeji mene a nejsou tak vychovane. Cest vsem matkam, ktere se venuji detem, vari, ujaly se domacnosti i deti, ale nezapominaji na to, ze jsou i zeny a manzelky. Materska/rodicovska je prace na uvazek a pul, pokud to nekdo dela svedomite, ale krome namahy je tam i sladka odmena. V praci vas nahradi kdokoliv, doma nikoliv.;-)

2 1
možnosti

Mateřská dovolená samozřejmě je dovolená. Slovo dovolená znamená, že zaměstnanec má dovoleno nedodržet pracovní smlouvu a nejít do práce a zaměstnavatel ho za to nemůže vyhodit.

Dnes máme tři druhy dovolené: dovolená na zotavenou, mateřská dovolená, rodičovská dovolená.

Pokud se Vám čerpání mateřské dovolené nelíbí, vraťte se do práce - nikdo Vás nenutí nepracovat.

3 2
možnosti

I12r60e33n34a 31H92r48u14b61á

19. 1. 2013 15:46

Nerozumím, proč se z mateřské dnes tolik nadělá. Je to hrozně in naříkat, jak je MD nejhorší období života ženy. Řeší se kolem toho hovadiny. Zažila jsem a byla to opravdu pohoda. Asi záleží na tom, jakou práci před tím člověk dělá. Já měla poměrně náročnou a stresovou práci, že MD pro mě byla opravdu dovča a vzpomínám na to ráda. Chvíle strávené synem považuji za krásné. Nerozumím, proč by matka nemohla obědvat. Když jí dítě, může jíst i matka. Docela začínám být alergická na nářky mladých matek, jaká je to honička a jaká je to hrůza. V dnešní době automatických praček, myček, jednorázových plen? Kdy je téměř v každé rodině k dispozici auto? Naše matky stály fronty na trochu ovoce, aby udělaly příkrm, moje máma musela na vyprání a vyvaření plín nejdříve nanosit vodu a zatopit pod kotlem, sháněly od kočárku přes oblečky všechno. V sestřiných 5 měsících šla do práce, protože by jinak přišla o místo a MD tehdy ani déle nebyla. Otec pracoval ve "světě" - 10 dní na stavbách a 4 dny doma. A přesto jsem nikdy neslyšela, že by si stěžovala, jak to tehdy bylo hrozné. Jsme strašně rozmazlená generace a nevážíme si toho, co máme.

5 0
možnosti
Foto

Já ten článek také moc nechápu, už je to druhý za poslední dva dny, kdy si někdo stěžuje, jaká je ta MD hrozná dřina.

  Já se na MD těším, fakt. A neobědvat jsem se zatím vždycky stihla.

Napadá mě, proč si muži a ty bezdětné myslí, že MD je brnkačka. Protože vidí, že rodinné servery jsou plné diskusí, kecání o kravinách a plkání...Tak si zákonitě musí myslet, že MD je opravdu flákárna, když matky stíhaj drbat na miminkovských serverech.

  Pro mě bude MD a RD příležitost konečně si vypilovat mizernou angličtinu:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.