Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám tě rád

Když mi Matýsek poprvé řekl „Mám tě lád, maminko,“ skoro mě to rozbrečelo. Byla jsem dojatá a šťastná a bylo mi celkem jedno, že u toho zrovna sedí na záchodě. Nutno podotknout, že cit pro vhodné chvíle k silným citovým výlevům a sdělením zdědil pravděpodobně po tatínkovi.

Slova mám tě rád, miluju tě, jsou jedny z nejsilnějších a nejkrásnějších. Jsou přímo kouzelná a mají velkou moc.
 
Vždyť kdo by odolal vyznání lásky? Málokdo. Vědí to i někteří muži, volící strategii „játětakmiluju“ na cestě do dámských kalhotek. Není to sice úplně košér, ale úspěchy to slaví veliké.
 
Snad za to může i naše vyhladovění po troše něhy a slovech lásky. Slýcháme-li je málo, okouzlení nad mužem dovedně manipulujícím s láskyplnými slovíčky se přímo nabízí. Co na tom, že ráno nebo možná jakmile si zapne poklopec, láska vyprchá a při troše štěstí zbyde jen „ozvu se". Což málokdy znamená, že se dotyčný skutečně ozve.
 
Někdy je zkrátka lákavější strávit pár chvil se zdánlivou láskou než čekat, až přijde nějaký milovník s pugétem růží a skutečně upřímným „miluju tě!“
 
A je to škoda. 
 
Je škoda, že si ta prostá slova říkáme tak málo. A ne jen ve vztazích mileneckých. Kdy jste naposledy řekli rodičům, sourozencům, dětem, prarodičům, že je máte rádi? Jen tak. Já si už ani nepamatuju. A přitom by bylo fajn odpovědět, že to bylo naposledy dnes ráno. Nejpozději včera večer.
 
Jenže je vždycky jednodušší pitvat se v tom, co je špatně, hledat chyby a kritizovat. Kdo na co zapomněl, kdo koho urazil, kdo kam přišel pozdě. 
 
Ale já se hodlám polepšit. Příště, i když muž dorazí z práce hodinu poté, co slíbil. Neřeknu uraženě „Jdeš pozdě!“ a nebudu si hrát na netýkavku. Ale raději to půjdu do koupelny rozdýchat a pak mu řeknu, že ho mám stejně ráda. Protože začít musíme u sebe. Jako obvykle.
 
Vyzývám tedy všechny muže a ženy: Říkejme si víc láskyplných slov! 
 
A ne jen v situacích kdy potřebujeme něco vyžehlit. („Lásko, miluju tě. A mimochodem nabourala jsem tvé auto.“) Nebo si zkrátit cestu do něčí postele. Ale zkrátka jen tak.

Autor: Barbora Bečvářová | úterý 22.1.2013 8:39 | karma článku: 14,77 | přečteno: 714x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, zároveň ale i ochranu zemědělců v...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.