Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ranní honička

Vypravit se někam na čas je pro mě úkol vskutku nelehký. Vypravit se na čas s dětmi, to je učiněná kovbojka. Ale vypravit se na čas s dětmi a ještě k tomu hned ráno, to je v podstatě čirá fikce.

Přesto se blíží doba, kdy se o tuhle nelehkou disciplínu budeme pokoušet téměř denně. Je proto načase vypilovat strategii a s vervou se vrhnout do tréninku.


Jako třeba včera ráno.
 
Místo určení: zubařka v Pardubicích
 
Čas určení: 9:00
 
Čas potřebný k přesunu z domu k zubařce: 30 minut
 
Večer jsem připravila dětem i sobě oblečení, svačinu, sbalila kabelku, napsala lísteček: Nezapomeň si včas zatopit v autě, abys nemusela škrábat! a budík na mobilu nastavila na sedmou. Upokojena představou, kterak jsem si vše krásně naplánovala i s časovou rezervou, jsem zalezla do postele.
 
Ráno mě překvapilo, že v sedm už není tma. Ale jakmile jsem se rozkoukala, zjistila jsem, že sedm bylo před hodinou a děti, které mi obvykle touhle dobou už dávnou skáčou po hlavě, stále tvrdě spí.
 
Budík za mé zaspání ovšem nemohl. Zvonil. Ale v kuchyni.
 
8:00 Přemítajíc nad ranními aktivitami, jež je možné oželet, jsem zamířila do koupelny. Právě jsem se pokoušela řasenkou zvýraznit zemdlený výraz v obličeji, když dovnitř vrazila zběsile poskakující Amálka s hlasitým „čůlat!“. Leknutím jsem si málem vypíchla oko, Amálce se podařilo vymáchat pyžamo v nočníku a do toho přisupěl Matýsek se slovy „k žádný zubazce dneska nejedu!“.
 
8:05 Své zušlechťování jsem odložila na neurčito, přemístila se do kuchyně k přípravě snídaně a jala se „radostně“ motivovat děti k závodům v převlékání.
 
8:15 Nevyšlo to. Nakonec jsem je musela obléknout sama. 
 
8:25 Děti byly převlečené a nasnídané. Já poletovala po domě polonahá, hladová, s jedním nalíčeným okem a na Matýskovy antizubařské řeči reagovala asertivním omíláním věty „promluvíme si o tom v autě.“ 
 
8:28 Auto!!! Zapomněla jsem v něm zatopit. Přes podprsenku přehazuju kabát a vybíhám před dům. Důchodce venčící psa mě s pozdviženým obočím zdraví.
 
8:30 Nejvyšší čas vyrazit, máme-li přijet akorát na devátou. Děti oblečené, já oblečená, věci připravené u dveří. V tu chvíli Amálka volá: „kakat!“
 
Přiznám se, že můj dokonalý ranní plán sice nepočítal s budíkem zapomenutým v jiné místnosti, ale i přesto by se situace zachránit dala. Ovšem projevy Amálčiny vylučovací soustavy byly jak mimo plán, tak mimo mé manažerské kompetence.
 
8:40 Všichni vyprázdnění, oblečení a přichystaní v autě. Konečně vyrážíme. 
 
Cestou Matýsek uznal, že by si zub měl nechat vyvrtat a já zvládla třicetiminutovou trasu stáhnout téměř o deset minut. Jsme borci!
 
U zubařky jsme ale nakonec stejně čekali. Maty však prokázal své hrdinství v zubařském křesle, když si naprosto suverénně nechal spravit i zablombovat zub!!! A já si až doma všimla, že mám stále nalíčené pouze jedno oko.
 
Nezbývá tedy než vylepšit strategii a doufat, že s příchodem třetího potomka a nástupem dětí do vzdělávacích institucí, se stane zázrak a naše ranní odchody budou plné klidu, pohody a bez stresu. (Aneb snít se musí a trocha blažené naivity snad člověku neublíží.)

Autor: Barbora Bečvářová | středa 15.1.2014 8:08 | karma článku: 11,57 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.