Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vypadá, když matka padá

Pamatujete si období, kdy jste domů pravidelně přicházeli s rozbitými koleny? Nebo jste byli něžné dámy či distingovaní gentlemani už od peřinky a na kolenou nemáte ani jizvičku?

Já se přiznám, že sukničky a šatičky jsem sice milovala, ale zpod nich mi s železnou pravidelností vykukovala kolena plná modřin a krvavých šrámů. Těžko říct, jestli je to tím, že jsem vyhledávala klukovské aktivity nebo jsem měla již od útlého věku problém s koordinací pohybů.

Nutno podotknout, že jizvy mi zůstaly a sklony k zakopávání o vlastní končetiny taktéž.

Není to tak dávno, co mé náctileté já utržilo šrámy nejen na nohou a kalhotách. To se tak někdo snaží vypadat atraktivně a dospěle. Sebevědomě si to vykračuje po přechodu. Z auta píská pohledný kluk. Když tu najednou se ona osoba jak široká tak dlouhá natáhne přes silnici.

Sebevědomí je v tahu. Kalhoty taky. A kluk v autě neví, jestli se má smát nebo brečet nad někým tak nemotorným, kdo je schopen podrazit si vlastní nohy.

Jeden by čekal, že s mateřstvím se to srovná. Koneckonců, rodič by měl jít příkladem.

Ale ono ne. Včera se mi dokonce podařilo téměř přizabít sebe i obě děti najednou. Jsem kadet.

Matýsek je na sebe sice opatrný (po mamince to tedy nemá), ale občas má taky hovězí nápady. Dáváme si takhle závody, kdo bude dřív u rybníka. Matýsek na novém šlapacím kole a já s Amálkou na zádech v Manduce. Když tu náhle Matýsek zcela iracionálně stočí řízení a zašlápne to přímo před mýma nohama.

Neubrzdila jsem to. Matýska jsem srazila z kola. Sobě sedřela ruce i nohy. A Amálce způsobila šok, když mi málem přelítla přes hlavu.

Matýsek brečel asi minutu. Pak na svou modřinu na tváři zapomněl.

Já se belhala domů jak po srážce s traktorem a zoufale si ohledávala pohmožděné končetiny. Zase to odnesly kalhoty, tímhle tempem mi brzy dojdou. Po vysvlečení dětí i sebe jsem se s úlevou zhroutila na zem a jala se hořekovat nad svou nemotorností.

Empatický Matýsek si hrál na pana doktora a nosil mi obvazy, zatímco zvědavá Amálka se pokoušela svým všetečným prstíčkem prošťourat mi do nohy ještě větší díru. Mám prostě zlaté děti.

Ovšem zdá se, že má kolena už pravidelnému přísunu odřenin odvykla a snášejí to nehodu od nehody hůř. Příště se raději na procházku vybavím chrániči. A možná pro jistotu přidám i helmu. Člověk nikdy neví :-)

 

Autor: Barbora Bečvářová | středa 20.2.2013 12:37 | karma článku: 14,10 | přečteno: 979x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.