Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odpuštění

Občas se doma pohádáme. Občas někdo někomu ublíží. Pak přicházejí na řadu slova jako „promiň“, „omlouvám se“, „odpusť mi to“. Ale co je to vlastně odpuštění?

Malé prohřešky odpouštíme zpravidla tak nějak automaticky. Některé velké křivdy si v sobě ale můžeme hýčkat dlouho. Měsíce. Roky. Nebo celý život.


 
Jsou zkrátka věci, které vůbec není snadné odpustit.
 
Přesto nám odpuštění může přinést velikou úlevu. Ale jak na to?
 
Nedávno jsem na Matýska křičela. Přehnala jsem to a bylo mi to líto. Večer jsem se mu omlouvala a ptala se: „Odpustíš mi to, prosím?“
 
A Matýsek přišel s vcelku logickou otázkou.
 
„Maminko, ale jak se to odpuštění dělá?“
 
Zaskočil mě. Pokusila jsem se o jakés takés vysvětlení, ale moudrá jsem z něj nebyla já, natožpak Maty.
 
Pomohl mi až nebiotatínek Áda. Nabídl mi krásný způsob, jak si představit ono odpuštění. Takový, který jsou schopny pochopit i děti.
 
Stačí totiž zapojit fantazii.
 
Představte si, že všechen vztek, zloba a pocit ukřivděnosti, který cítíte vůči někomu, kdo vám ublížil, se nachází uvnitř vás v jakési nádrži. Když se chcete těch nepříjemných pocitů zbavit, je potřeba odpustit. 
 
A jak na to?
 
Stačí otočit kohoutkem a nechat všechno to svinstvo odtéct. Z nádrže a hlavně z nás.
 
Matýsek byl tímhle vysvětlením nadšený. Od té doby dokáže se svou nádrží krásně pracovat. Dokáže pracovat se svými emocemi. Dokáže odpustit.
 
Když zapátrám hluboko v sobě, vím, že někde úplně vzadu jednu odloženou nádrž plnou křivdy pořád mám. Ale už sbírám odvahu k tomu, abych ji celou vypulírovala. 
 
Ta nádrž totiž značně zapáchá, je plná usazenin, a když se člověku najednou připomene, vůbec to není příjemné.
 
A já se nerada cítím nepříjemně. Proto doufám, že už brzy v sobě budu mít pěkně čisto a všechny nádrže, které v životě naplním, dokážu zase co nejdřív odpustit.
 
To samé bych moc přála i vám všem!

Autor: Barbora Bečvářová | pondělí 13.1.2014 10:39 | karma článku: 10,46 | přečteno: 362x
  • Další články autora

Barbora Bečvářová

Zakládají vlastní školy jen bláznivé lesany?

Je to téměř dva roky, co jsem napsala článek s názvem "Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?" Ve výživné diskuzi pod článkem jsem z toho okamžitě vyšla jako asociální lesana..

18.7.2016 v 8:45 | Karma: 20,92 | Přečteno: 1109x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

K čemu je dobrý školní stres? K ničemu

Škola bez známek, zkoušení, písemek a domácích úkolů? Proboha proč? Nepřeskočilo vám? Jo vy je nechcete stresovat! Ale to se přece musí! Jak jinak by si na stres zvykli? V životě na ně přeci nějaký ohledy nikdo brát nebude!

10.9.2015 v 18:47 | Karma: 14,30 | Přečteno: 812x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Proč nepošlu svoje děti do klasické základky?

Nedávno jsem se tak trochu navážela do školního vzdělávacího systému. Dostalo se mi ujištění, že ne všichni učitelé jsou špatní, že ne všechny děti jsou ze školy zpruzené a že moje ostrá slova nejsou tak úplně namístě.

3.9.2014 v 10:43 | Karma: 38,10 | Přečteno: 16365x | Diskuse| Společnost

Barbora Bečvářová

Oliver

Oliverovi bylo jedenáct, když ho umístili do dětského domova se školou. Předstupně pasťáku. Máma ho doma nechtěla a táta si ho vzít nemohl. Neměl stálou práci a od rozvodu ani byt, přespával u kamarádů nebo tajně na stavbách, kde dělal.

30.7.2014 v 11:11 | Karma: 17,76 | Přečteno: 808x | Diskuse| Letní povídka

Barbora Bečvářová

Těhotenstvím k trvalé retardaci?

Jistý výzkum prý ukázal, že v posledních týdnech těhotenství klesá IQ ženy o osm až deset bodů. Kdy a zda vůbec, dochází k opětovnému bodovému vzestupu, jsem se už nedozvěděla. Nicméně pevně doufám, že časem se inteligenční kvocient dorovná, neboť vrchol třetího těhotenství by mě pravděpodobně uvrhl již do pásma lehké debility.

9.4.2014 v 12:23 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Seniorka po pádu z tramvaje zemřela, z jejího usmrcení policie obvinila řidiče

24. dubna 2024  13:51

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  13:49

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1837x
Jsem svobodomyslná matka, aspirující spisovatelka a nevyléčitelná optimistka. Mým cílem je čtenáře bavit, inspirovat a někdy snad přimět i k zamyšlení. Více ode mě si můžete přečíst zde.