Čtvrtek 26. května 2022, svátek má Filip
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 26. května 2022 Filip

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A70n90n73a 88R68a48d60o24v60á 8314957687819

Víte, já si paušálně učitele neidealizuji, ale jsem opravdu daleka je všechny "spláchnout" jen proto, že jsou ze státní školy a "lehkou" alergii mám na kecy o tom, jak v těch státních školách - jasně, ve všech a všichni - "dělaj z dětí ty ovce", jako by už budoucím učitelům byli na školách na státní objednávku vypláchnuty mozky a oni zase jako vyplachovaly mozky dětem, až je budou učit a chudáci rodiče ač se snaží sebevíc (hm) s tím nemohou nic dělat...

My (za naší rodinu) averzí ke státním školám, ani stihomamem z konspiračních teorií, netrpíme, všimnuli jsme si, že od dob naší vlastní školní docházky se už dost změnilo, takže jsme  u našich dětí odmalička vsadili na předávání toho, co jim předat můžeme (a jako rodiče samozřejmě musíme), což nástupem dětí do školy nekončí, spolupracujeme s učiteli našich dětí. Proč se musí učit to a to jsme s nimi probrali už dávno před nástupem do školy, i to, proč je důležité dělat i to, co "ták nebaví" (dle pořeby opakujeme...). Proč je důležité udělat úkoly co nejdřív, aby pak byl čas na zábavu apod. Když jim něco nejde - a tím pádem je nebaví - tak jim to holt vysvětlíme, netrpíme představou, že škola si udělá čas na to, aby jednu věc omílala, dokud to nepochopí opravdu každý, protože s tolika dětmi to fakt nejde a i když taky chodíme do práce, musíme povzbudit a dovysvětlit....V nás zkrátka mají oporu, ovšem odbývání netrpíme, známky nedramatizujeme - je to pro nás jen info, zda to jde, nebo nejde a konkrétní věci prostě probereme přímo s učitelkou - nenapadlo nás nějak jí podrývat autoritu, to by je potom asi těžko něco naučila (ačkoliv občas slýchám názor, že učitel si musí umět sjednat respekt, jinak tam nemá co dělat - ano, ale rodiče ho musí podpořit a ne před dětmi shazovat a když je něco k řešení, tak s ním nebo i s ředitelem a vždy mimo oči a uši dětí, pokud se neřeší něco k čemu je třeba aby se dítě vyjádřilo - můj názor).

+1/0
9.9.2014 21:20
Foto

A63n95n46a 44R80a26d37o62v30á 8774867837439

Naše děti nechodí do školy s odporem a ráno se loučíme "užij si to a odpoledne mi řekneš, co všechno jste si říkali". Tolik náš přístup a naše zkušenost (myslím si, že si mohu dovolit psát za oba, protože tento přístup preferujeme oba).

Kdo chce děti učit doma - prosím, ať to dělá, jeho boj, ale všechno má svá pro a proti. A všechno ukáže čas.

Státní škola za všechno nemůže. Ani v alternativních školách není jeden učitel na jedno dítě a "venku" nečekají jen "happy kamarádi" a "jen co nás baví", nebo "co chceme dělat teď".

+1/0
9.9.2014 21:32
Foto

V32á57c68l74a54v 12C13h16u80c39h56m80a 6575481438646

Já sice patřím ke kritikům našeho školského systému, ale pod váš příspěvek bych se mohl podepsat. Samozřejmě, že ne vše státní je špatné a ne vše soukromé je dobré. Naše děti prošly několika školami a na všech byli dobří a špatní učitelé. A samozřejmě platí, že ani sebelepší učitel nic nezmůže když jsou rodiče tupci a vychovaj i ze svého potomka tupce.

+2/0
9.9.2014 23:31
Foto

K68a13t44e21ř43i85n78a 79M19a10r88e61š42o92v13á 5880549463890

Naprosto chápu váš postoj. Mám dvě velké děti, které prošly státním školstvím. Starší syn dobrý, má docela nadprůměrné schopnosti ve všech oborech, od páté třídy byl navíc na 8letém gymnáziu. Vystudoval dvě vysoké školy a tím systémem prošel bez úhony mimo jiné proto, že si nikdy na nic nestěžoval, je zkrátka asi odolný. Dcera je jiný případ. U ní nastalo přesně to co popisujete: ztráta motivace, všechno kolem školy je "vopruz", všichni učitelé jsou blbí. Jediný účel, proč chodit do školy = známky, a to ještě tak do páté třídy. Letos - snad - odmaturuje a všichni si oddychneme. Nyní máme ještě 4letého synka a také jsme se s mužem zařekli, že do běžné školy nejde. Hledáme stejným směrem jako vy, už to absolvovat nechci. Úroveň státních škol a hlavně jeho sboru je tristní, bohužel... Bylo by to na dlouho rozepisovat se o jednotlivých zážitcích.. Často jsem měla dojem, že jsou to podivíni, kteří si léčí svoje mindráky na dětech.

0/0
9.9.2014 12:31
Foto

L49u15k28á92š 62C11h34m48e64l86a 3415821723939

No, v zásadě to bude přece jen vaše rozhodnutí za ně, každopádně jim to vezme jeden um. A to vycházet s většinou. Kontaktu s nimi stejně nezabráníte, pokud jim nechystáte život v totální izolaci. Potkávám třicátníky, co už nezažili armádu a je to na nich výrazně znát. Tipuji, že ani tato instituce by nebylo to, co vás osloví. Osobně jsem vedl zátěžové aktivity a když se něco v horách pokazilo, instinktivně vytvořili dvě skupiny - tu panickou a tu jednající, určitě typnete, jak se podvědomě našli a kdo z které byl.;-)Vždy se mi líbí propagace Montesiori školy, či jak se to píše mluvící o samostatnosti a k tomu reference typu, že tam chodili i britští princové.To je přesná ukázka lidí, co mají doslova za zadkem kompletní servis;-D.

+3/0
9.9.2014 12:24
Foto

R43a75d49k57o 52M77i59k73u64l50i69č 9233769497113

na základkách učí málo chlapů. v podstatě skoro žádní. a to je myslím problém. je opravdu velký rozdíl, mezi přístupem učitele a učitelky. a když jsou ve škole jenom ženský, tak je to někdy pěkná hysterie.

0/0
9.9.2014 9:25
Foto

J66a56n 93D58r49t19i81n20a 4192466243917

Máme u nás řadu škol kde se snaží učit tak aby lidé jako autorka blogu byli spokojení, tedy žádné známky, škola hrou atd ... atd ... Ale zkuste se zeptat učitelů středních škol na úroveň dětí které absolvovali tyhle alternativní školy, vesměs je to dost tragédie. Ať chcete nebo nechcete, naše civilizace je postavena na soutěži a snad na nějaké solidaritě s těmi kteří v té soutěži až tak neuspějí. A možná právě proto je tak úspěšná v porovnání s civilizacemi ve kterých ta soutěž není. Dítě z "normální" školy je už od malička trénováno na to že odměna je jen za nějaký výkon což dost přesně odráží realitu žívota. A nemám dojem že by někdo vymyslel lepší systém.

+7/0
8.9.2014 21:46
Foto

V76á27c26l66a26v 59C37h49u96c92h22m41a 6745501778336

Mám se zeptat těch, kteří vychovávaj, slovy Jaroslava Žáka, poslušné mloky bez myšlení? To je jako zeptat se mizerného doktora a úspěšného léčitele.

Čemu říkate civilizační úspěch? Degeneraci, ztrátě pudu sebezáchovy? Civilizace není to, že máte mobil, tablet, počítač, auto, které umí samo zaparkovat a zbraně, které jsou schopny vyhladit lidstvo.

0/0
9.9.2014 8:22
Foto

V48á34c83l46a30v 29C84h87u23c53h16m60a 6655401218386

Vypadlo mi n za slovem doktora.

0/0
9.9.2014 8:29
Foto

J84a82n 55D48r82t53i63n48a 4102146513547

Ano, máte samozřejmě částečně pravdu. Naše (myslím tím tedy "západní") civilizace má spoustu chyb. Ale mě nejvíce děsí to že na ní pořád hledáme jen to špatné místo toho abychom si vážili toho dobrého a to špatné se snažili opravit (to je samozřejmě diskuse nad ramec tohoto blogu), zatímco naši nepřátelé věří tomu že oni jsou nejlepší a za tuhle víru jsou schopni i zemřít.

+1/0
9.9.2014 9:35
Foto

V24á29c18l71a85v 42C85h34u98c92h72m90a 6395121228196

To je vždy otázka pohledu. Poukazuji -li na špatné místo, neznamená, že to dobré přehlížím. Ale dobré mě netrápí, zatímco špatné ano a proto na něj poukazuji. Já vím, říká se, že je třeba kritizovat tak, že je třeba poukázat nejdřív na to dobré. Proč? Proč kritiku halit do líbivých slůvek? Proč se nenaučit přijmout kritiku takovou, jaká je? Řekne mi někdo že jsem blb? No tak asi na něj tak působím. Měl bych se zamyslet nad sebou proč tak působím a ne řešit jeho, že to špatně vidí a nevidí to dobré. Jeho nezměním, ale sebe mohu, pokud dělám něco špatně.

0/0
9.9.2014 9:44
Foto

J97a71n 18D85r63t36i58n29a 4122936793847

Takový přístup je dobrý pro lidi kteří mají nějaké životní zkušenosti. Mladá generace která si osobně nepamatuje válku, gulagy a jiné hrůzy totalitních režimů má dojem že není horší a zdegenerovanější systém než západní demokracie. Tedy ta která má na triku Hirošimu, MyLai a já nevím co ještě. Kdyby jednou bylo třeba na záchranu "našeho" světa nasadit krk, proč by to ti mladí vlastně meli dělat, zachraňovat něco tak mizerného jako je "náš" západ. S tímhle naši nepřátelé (ti co Vám jako civilistovi uříznou hlavu a ještě se tím chlubí) žádný problém nemají a v tom je bohužel jejich síla (spíše naše slabost). Jak můžete chtít po mladých snahu něco zlepšit když to něco je ústy starší (a kritické) generace tak moc špatné ....

+1/0
9.9.2014 11:49
Foto

V84á83c42l77a73v 69C68h15u81c30h28m79a 6155211458226

Záleží jen na vás jakému přístupu je naučíte. Moje děti si dlouho mysleli, že musím mít za každou cenu pravdu, protože jsem byl vždycky v opozici. Získali tak pocit, že jsem proti nim, ať řeknou co řeknou. Vysvětlil jsem jim to. Nezpochybňuji jejich pohled, ale učím je vnímat souvislosti, dívat se na věc z více úhlů. Učím je, že zdánlivě stejné situace se mohou velmi lišit právě souvislostmi. Nemají mé zkušenosti s komoušema, ale velmi dobře vědí jakej to byl režim a uvědomují se že ta "západní demokracie" se mu začíná velmi podobat. Na rozdíl od mnohých jsou schopni pochopit, že k tomu není ani třeba ostnatých drátů na hranicích ani uranových dolů.

0/0
9.9.2014 23:25
Foto

O90n26d45ř69e44j 65V76e90s28e87l28ý 7659107161769

Tak přesně o tomhle přemýšlím a ničí mě představa, že to živé zvědavé dítě dám do systému školství. Úplně še bojím, co ten systém nakonec vyplivne za člověka. Tedy pokud je jiná možnost, než klasická školka/škola, sem s ním.

0/−2
8.9.2014 19:47
Foto

V16á56c10l49a66v 25C97h30u70c96h40m87a 6785911138736

Věřte, že ten, kdo to dítě ovlivní nejvíc, jste vy sám. Berte školu jako trénink na život ve společnosti, ne jako vzdělávací systém i když jím do značné míry bude vždy i přesto co je napsáno v článku a co velmi připomíná Duškovy názory ze Čtyřech dohod a různých přednášek.

0/0
9.9.2014 8:25
Foto

T28o24m67á12š 65R34ů45ž29i17č91k23a 8895555144686

"Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání"

Už podle toho názvu byste je neměla brát vážně. Osobně si myslím že hodně tápete a přesně takoví tápající lidé jsou cílovou skupinou podobných spolků.

Líbí se mi, jak velmi sofistikovaně a s ohledem na dětskou duši řešíte, který způsob vzdělávání je nejlepší, ale nakonec mu ho vyberete vy...

+1/0
8.9.2014 15:45
Foto

I97v14a23n70a 78M64á54l29k24o69v55á 4478382552850

V dospělosti se nedělá nic jiného než že se  bojuje o zrno,škola na to pouze děti připravuje,soutěžení zde bude v jiné podobě pořád a ostresech ani nemluvím.

0/0
8.9.2014 14:59
Foto

O84n87d53ř68e14j 97V96e49s51e70l37ý 7929567521349

To jo, ale způsobů, jak se na to soupeření připravit je víc. A klasické školství je na prd.

0/−1
8.9.2014 19:48
Foto

P51a26v11e97l 35K74u17r22f47ü29r97s98t 3968563285949

víte ale, že za spoustou stresu školáčků stojí právě rodiče, kteří známkám svých ratolestí přikládají mnohdy moc velkou důležitost? U nás v rodině se ze známek nikdy moc nestřílelo. Samozřejmě že basu si musel opravit každý. Ale pokud rodič ví, pro co srdce jeho dítěte plane, tak mu to dopřeje buď formou kroužků a nebo se mu prostě a jednoduše v tomto směru věnuje doma. Nejhorší to pak mají právě ty děti, které by kupříkladu rády malovaly, ale rodiče si usmysleli, že z nich budou lékaři nebo právníci. Co mi na úrovni vzdělání vadí nejvíce je spíše to, že děti umí o půlnoci přednést básničku od Nerudy a nebo že znají všechny prvky  periodické tabulky, ale neví, jak funguje reálný život. Jenže ona to v konečném důsledku není tak úplně vina školy. Doma mají děti vzory a co vidí doma, dělají ve škole a následně i ve svém životě. Vy musíte dětem ukázat co je štěstí, a v čem jsou pravé hodnoty života. Škola je připraví pouze na přijímačky na střední nebo pak na vysokou - budou-li chtít (a ve stresu budou jen tehdy, když je do toho bude někdo nutit). Smiřte se s tím;-)

+6/0
8.9.2014 11:03
Foto

V89á43c32l14a69v 31C51h16u70c58h61m52a 6435851188116

Řešením by bylo zrušení povinné školní docházky. Kdo by stál o papír, že je vzdělán, mohl by absolvovat zkoušky aniž by musel trávit mnohdy zbytečný čas v lavicích pod dohledem vystresované učitelky. Na to by ale bylo nutno nejdřív stát se svobodnými odpovědnými lidmi. Do toho máme hodně daleko a tak vám nezbyde než děti naučit, že i mizerná škola je může něco naučit a sice, že na světě je spousta pitomců a oni se jim nebudou moci vyhnout a nějak se s nimi budou muset sžít.

+1/−1
8.9.2014 9:47
Foto

M94a71r52t53i48n 12P79l77a71t50i34l 9701143101498

Přijde mi, že jste tak trochu nešťastná. A schováváte to za moderní anglická slovíčka....

+10/−1
7.9.2014 7:34
Foto

O31n55d80ř92e69j 52M82a13r98e20k 2392497732315

hodně slušně řečeno ;-D

+1/0
8.9.2014 10:24
Foto

P73e36t39r 27F12i37a53l13a 6786920193640

kdo z dněšní společnosti není neštastný, tak není normální.

0/0
8.9.2014 16:40
Foto

P59a63v45l59a 47Š15k31o36r15p70í49k25o64v28á 2911718429238

Unschooling a montessori nepřipraví děti na reálný život, na vyšší vzdělání. Domácí učení je fajn, ale jen do určitého stupně. Vy děláte, jako že když děti pošlete do školy, tak už se nic nenaučí a nebudou se o nic zajímat, ale od toho jste tady VY, abyste dál děti učila a vedla, spolu se školou, kde se děti naučí vše, co potřebují, v životě musíte dělat věci, které vás nebaví, které vám nejdou, nejen to, co vás baví a na co máte náladu a musíte být i v kolektivu lidí, kteří vám nebudou všichni sympatičtí. Jak je možné, že jsou děti, které chodí do školy a neztratily zvídavost a hravost? Za vším hledej rodinu. Vždy je to o tom, jak se rodiče dětem věnují a co jim chtějí předat.

+17/−1
7.9.2014 2:39
Foto

P97a38v58e14l 45K21u16r67f75ü55r46s51t 3628713385209

pod to bych se, s dovolením, rád podepsal! R^

+1/0
8.9.2014 18:22
Foto

P88a46v52e61l 14M18o22r67a59v33e21c 3732979202648

Takže mám já opravovat přístup školy ke svým dětem? Mám to být já, kdo dětem bude obnovovat hlad po informacích, touhu zjišťovat co jak funguje apod.?

Škola mne rozhodně nenaučí spoustu věcí co pro život potřebuji (a co by naučit měla). A naopak mne chce naučit tuny věcí které mi budou v životě na nic, leda tak na připomínku zbytečného biflování "kdy-že-to-byla-doba-kamenná" nebo "vyjmenuj-aspoň-pět-českých-spisovatelů-kteří..".

Ano, v životě musím dělat věci které mne nebaví. Ale dělám je proto, že v nich vidím nějaký smysl (vynést odpadky jinak se nahromadí a budou smrdět). Ale jak dětem vysvětlit biflování se něčeho co jim nejde, nevidí v tom smysl a nikdo jim ten smysl nepoví? Proč děti lámat na styl "toto udělej jinak bububu?" Proč z dětí dělat poslušné otroky systému "blavně se na nic neptej"????

0/−3
8.9.2014 22:14
Foto

J21a88n80a 63M59a60j24o51v38á 4905702596843

Ne opravovat přístup školy. Škola za Vás prostě nemá vychovávat, má "jen" vzdělávat. A jestli Vaše děti něco baví, prostě to s nimi dělejte a učte je to. Od toho je rodina.

Psychologové říkají, že každý člověk má nejméně dva zajímavé talenty na kterých může s úspěchem stavět. Měla by je hledat škola? U každého z dětí? Domnívám se, že od toho je právě rodina.

Nejspíš proto jsou některé rodové linie úspěšné. A některé ne. A úspěšní s neúspěšnými chodí do stejných škol.

Kdepak, školou to nebude.

+3/0
8.9.2014 22:51
Foto

P84a51v98e21l 15M75o80r48a20v38e14c 3842709972808

Ano, škola má vzdělávat, rodiče vychovávat. A když dítěti jdou dobře počty nebo kreslení, jde o vzdělání, ne o výchovu. Takže škola má rozvíjet naučitelné schopnosti dětí.. A ne v nich zabíjet zájem. Na zájem jsou rodiče, škola jej zbytečně ničí. A zkouší děti vychovávat do poslušné ovečky. A to je chyba.

0/−1
9.9.2014 10:31
Foto

J34a46n17a 57M21a44j56o70v98á 4215772956463

Mám doma dvě děti vysokoškolské, jedno středoškolské a jednoho páťáka. Žádný z nich není poslušná ovečka. Chyba bude jinde.

+2/0
10.9.2014 22:13
Foto

P17a60v89e53l 33M37o25r60a21v15e96c 3272719532818

Výjimka potvrzující pravidlo:-P.

Já jako produkt našeho školství taky nejsem poslušná ovečka (členství u Pirátů třeba mluví za dost). Ale ty tlaky na "drž hubu a krok" ve školství jsou. Naštěstí nezlomí všechny..

0/−1
10.9.2014 22:31
Foto

P83a94v91l61a 78Š89k15o31r43p59í24k37o23v52á 2871438199398

Vy jste ale zábavný, pane Moravče. Odmítáte zodpovědnost za vlastní děti? Mýlíte se. Není to opravovat přístup školy, ale doplňovat. A je dobré znát základní věci z různých předmětů, nikdy nevíte, kam vás život umístí, nemůžete určovat, co bude užitečné, nevíte, co vaše děti v budoucnu budou dělat. A znát pár českých spisovatelů patří k všeobecnému vzdělání stejně jako představa, kdy asi tak byla doba ledová nebo kamenná. Ono to není lámání dětí. Není to otroctví, lžete. Lžete, že se děti nesmí na nic ptát atd. Učí se a vy máte za ně zodpovědnost, nedělejte ze školy zlou instituci. Máte také možnost učit děti doma nebo je poslat do soukromé školy, kde mají jiný přístup. Máte plno možností, ale klasická čecháčkovská cesta je brblat a nic nedělat. Ta je jednoduchá, ale ne moc účinná.

+1/0
10.9.2014 21:40
Foto

P72a86v30e83l 80M57o55r46a69v28e49c 3892849662628

Víte, naším prošel jsem si naším školstvím od ZŠ až po nejvyšší titul, a ono to JE o memorování věcí, které minimálně dětem nikdo nevysvětlí k čemu jsou dobré.

A osobně, nevím proč se drtit data dílčích válek v řecko-punských válkách. To použije jen ten kdo se řeckými dějinami bude zabývat celý život.

Navíc, školní osnovy jsou totálně přeplněné. Zatímco takové ... jako výše jsme se učili (dvakrát: jednou na ZŠ podruhé na gymplu), k moderním dějinám po 2.sv.v. jsme se nedostali ani v jednom případě, protože "se to nestihlo probrat". Ani v jednom případě.

A přitom dějiny posledních 50 až 100 let jsou to nejdůležitější z historie pro pochopení dneška.

Ad čeština: a vy si jako myslíte že suchopárnou povinnou četbou Jiráska a biflováním letopočtů kdy-kdo-žil-a-co-napsal nějak děti přimějete k četbě knih? Nikoliv. Tím v nich zájem o knížky zahubíte. Zúžíte jim pohled na literaturu jako na téma povinné četby kterou skoro nikdo nemá rád.

Jasně, rodiče jsou primárně zodpovědní za své děti. Ale sakra proč jim škola hází takové klacky pod nohy?

0/−1
10.9.2014 22:20
Foto

J71a75n16a 58M97a16j41o85v26á 4405382946233

No, všechny děti  o nichž jsem psala, čtou. Dvě mladší až nechutně milují dějepis (já jím prošla nedotčena a čtu taky). Jirásek už se ve škole nečte.

U jednoho z dětí jsem zažila ve škole šikanu, zasáhli jsme, dneska je to úspěšná a vzdělaná mladá dáma, která rozjíždí zcela nové aktivity v novém oboru a nedá se udolat konzervativností okolí. (Žeby trénin ze školy? :-) :-))

Druhá zvládne studovat dvě vysoké školy. Jestli to dotáhne k nejvyššímu titulu (to by mne zajímalo, co to je :-)) ) je mi srdečně jedno, zajímavější je, aby byla v životě úspěšná a spokojená.

Malí jsou malí a ještě ohrožení dospíváním, ale zatím se jeví, že žádné klacky pod nohama nemají. Současný vzdělávací systém není žádná hitparáda, ale vy to hrotíte přímo neuroticky.

+2/0
10.9.2014 22:33
Foto

J71a72n76a 95S67t53u83d33e96n13á 5478468240190

Naprostý souhlas.Palec nahoru.Přesně vystiženo.

+1/0
9.9.2014 11:02
Foto

L70u65d41m58i91l61a 65Š47i45n38d45e13l97á86ř69o88v54á 7842436822731

Optimální mi přijde něco jako komunitní škola pro děti vzdělávané doma. Tam mohou přijít občas, jeden z rodičů si připraví nějaké zajímavé téma pro děti, takže děti se naučí i pracovat v kolektivu a zároveň každý z rodičů může učit to, k čemu má největší předpoklady. Rodiče mezi sebou komunikují. Běžná škola s rodiči vůbec nekomunikuje, přání rodiny ji nezajímají a učí děti slepé poslušnosti k autoritě, nebere ohled na individualitu dítěte. První stupeň ZŠ aspoň k něčemu je - dítě se naučí číst, psát a počítat. Ale druhý stupeň už je ztráta času a přínos je velmi mizivý oproti kvantu času, které tam dítě stráví.

0/0
6.9.2014 18:00
Foto

L91u31d80m46i11l42a 64Š67i38n69d44e87l44á75ř54o67v47á 7762396742361

Pro příznivce známkování, četla jsem toto:

Když si představíte, že chcete dát zpětnou vazbu partnerovi na uvařené jídlo, masáž nebo i sexuální styk:

Asi je rozdíl říct:

- moc mi to chutnalo, měl jsi to výborně okořeněné, příště jenom trochu míň soli

- líbí se mi, když se nebojíš přitlačit na zádech, ale prosím ne na páteři

- vzrušuje mně, když mě dlouze líbáš a hladíš, ale někdy mám chuť, abys trochu přitvrdil a vzal si mě pěkně ze zadu jako nadrženou fenu :)

Nebo říct:

- dneska je to za dva

- bylo to něco mezi trojkou a čtverkou

+1/−3
6.9.2014 17:54
Foto

A44n41n92a 69R65a23d43o51v27á 8134637497279

Tedy nezlobte se na mě, ale Vám opravdu nepřipadá totálně mimo srovnávat známkování dítěte ve škole s komunikací s partnerem?

+8/0
6.9.2014 19:09
Foto

L48u83d93m56i59l96a 96Š19i75n92d56e67l32á42ř11o51v77á 7552676562391

Kdo má nadhled a kritické myšlení, tak si uvědomí, že princip je stejný. Je to nicneříkající, zjednodušující a je to k ničemu, nemá to žádný přínos. Asi tak.

+1/−2
7.9.2014 0:21
Foto

J59a38r21o79s86l97a22v 50H34o16r93á70k 8942904595219

A ten, kdo má logické myšlení, si uvědomí, že jste úplně mimo. Obě Vámi uvedená srovnání (jídlo a sex) jsou totiž jasně relativní - neexistuje univerzálně správné jídlo ani univerzálně správné chování při sexu. Proto je nutná podrobná komunikace - je to vždy jiné podle toho komu vaříte nebo s kým to děláte. Oproti tomu 2+2 jsou vždycky 4 bez ohledu na to, jestli mě zkouší učitel, kamarád, nebo třeba ufoun. A není také pravda, že známky jsou ve škole jediným výsledkem - minimálně dostanete do ruky onu písemku, ve které je jasně vyznačeno, co bylo špatně (a občas i jak to má být správně).

+10/0
7.9.2014 1:23
Foto

V86á78c42l65a60v 50C84h34u46c33h22m91a 6725711448176

No jo v tom je ten háček. Někdo má logické myšlení a někdo nadhled. ;-)

0/0
8.9.2014 9:57
Foto

J20a67r20o71s24l69a60v 83H55o84r68á98k 8842724405819

Ano. A někdo také ví, že nadhled neznamená, že ignoruji nesmyslné argumenty oponenta...

+1/0
8.9.2014 11:16
Foto

J89a63n 97R23i12c94h87t73e13r 5732562743165

Chutě má každý jiné, gastronomické i sexuální, ale gramatika nebo algebra je jen jedna.

+5/0
8.9.2014 9:21
Foto

V49á78c88l98a83v 13C83h28u45c50h35m94a 6855801908516

Hezký.

Problém známkování ale je, že známky neslouží jako zpětná vazba dítěti, ale rodičům. A komentovat rodičům každou situaci by byl asi problém. To známkování je přece jen přehlednější. 

Když jsem byl dítě, bylo mi celkem jedno jaké mám známky. V předmětech, které mě bavily jsem sbíral jedničky a v předmětech, které šly mimo mě jsem byl často na propadnutí. Ty známky jsou pro děti většinou druhořadé, pokud je ovšem rodiče neučiní prvořadou záležitostí. Je to víc v rodičích než v zavedeném systému jako takovém.

+1/0
8.9.2014 9:55
Foto

M10a61r16i51e 31P37o73k57o42r21n31á 9925174970

Dělejte, jak myslíte. Skoro vše, co bych chtěla napsat už napsali jiní. Nepodceňujte zdravé účinky mírného stresu, radost z úspěchu je pak něco úžasného. Mne třeba bavila hlavně matematika, výchovy jsem považovala za otravný balast. Přesto jsem chodila do výtvarného kroužku, protože tam chodila kamarádka. Dost jsem se zlepšila a měla jsem radost z každé pochvaly. V tělocviku taky nic moc, ale snažila jsem se. Když mně pak zařadili do školního družstva a jeli jsme na okresní přebory žactva, tak jsem byla šťastná, že to spolužačkám nekazím a že máme medaili. Přišla bych o plno zážitků a radosti z překonání překážek, kdyby mi bývali rodiče umetali cestičky. Navíc tady bylo doporučení neboli posudek k dalšímu studiu - nepříjemná věc. Ale v podstatě to byl stimul k vyššímu výkonu - musím být lepší, než někdo s rodiči ve straně. Řeknu vám to tvrdě - může se stát, že pro zhýčkané máminy mazlíčky, co si jen tak pro potěchu cosi "studovali", žádné uplatnitelné místo nemusí být. Nikdo je možná nebude potřebovat. To pak teprve bude stres, na který nebyli připraveni. A co potom?

+11/0
3.9.2014 23:35
Foto

V66á94c54l44a76v 94C69h25u80c87h21m45a 6485381138376

Uvažoval jsem dost dlouho stejně, aniž bych si uvědomoval, že jsem měl odpověď na vaši otázku ve svém žití. Jednou mi to došlo a začal jsem se vzdělávat později. Stálo mě to spoustu peněz a mnohem víc úsilí, protože s rodinnými povinnostmi už to nebyla taková pohoda jako ve škole. Bylo by možná fajn, kdyby mně máma donutila včas a já si to odbyl dřív, ale takhle to byl aspoň můj vlastní život, má vlastní rozhodnutí a naučilo mě to, že si za to, jak se mám, rozhoduji jen já sám. 

Nejde totiž o umetání cestiček, ale o naučení se odpovědnosti za sebe sama.

+1/0
8.9.2014 10:03
Foto

P31e14t46r 73V50y67s14o52č77a74n 7308560870616

Zde je vidět jeden zásadní rozpor v našem školství a především pohledu společnosti na něj. Na jedné straně se po učitelích požaduje stále větší a větší vzdělání - a vzdělávání - na straně druhé je tu názor, že děti může doma učit kdekdo, však máme svobodu. A podle článku soudím, že i člověk, který podobně jako autorka, nemá potuchy o dětské duši.

+4/−1
3.9.2014 22:47
Foto

F20r75a30n77t55i80š60e18k 84K30š36í28r 2729936155

Ale úředník z ministerstva školství, který připravuje učební plány ten zná každou dětskou duši, stejně jako učitelé, stejně jako jejich učitelé co je připravovali učit.  Jste naivní. :-)

+4/−2
4.9.2014 11:04
Foto

A81n98n70a 30R20a16d84o28v65á 8404617517759

Víte co, dejte si facku minimálně za učitelky, které opravdu osobně znám já, se kterými spolupracujeme ohledně našich dětí a na které se naše děti těší.

+4/0
5.9.2014 19:24
Foto

P68e55t47r 81V62y70s22o90č67a92n 7568520280456

Mnozí dospělí nemají vůbec potuchy, kolik je úžasné kreativity mezi učiteli a učitelkami, ty samozřejmě převládají. Někdy se nestačím divit, kde se v nich ty nápady berou. A samozřejmostí je neustálé a celoživotní vzdělávání...

A láska k tomuto povolání, jinak by je nemohli vykonávat. Ovšem tuhle poslední otázku stejně pochopí jen samotní kantoři.:-)

Vzdělávat děti doma je opravdu záslužná věc... ale samozřejmě až po vyučování.

+6/−1
6.9.2014 9:13
Foto

A82n20n55a 77R72a98d69o78v13á 8104467807769

Navíc je prostě megadůležité, aby hlavně rodiče s učiteli spolupracovali a ne aby je před dětmi shazovali. Nějaký takový "bojovně naladěný" rodič, který zajde až bůhví kam, aby hlavně podržel svého lemplíka či hajzlíka (kterého nakonec k tomuto sám dovedl), udělá nakonec víc škody než užitku a samozřejmě mu nedojde, že hlavně na svém vlastním dítěti - tak to je pravé peklo pro kantora, ač je kreativní sebevíc...

Další kapitola sama pro sebe, jsou rodiče, kteří naopak svoje dítě podceňují, nebo prostě neumí chválit, zatímco kritikou nešetří, nebo rovnou takoví, co na děti kašlou... Nezřídka ovšem všechny tyto tři skupiny spojuje to, že "na vině" za neúspěch dítěte, je samozřejmě učitel...

Ale bohužel jsou i učitelé, kteří by si tak vůbec neměli říkat. Neteř má konkrétně jednoho, který místo výkladu nechá děti opisovat z knih a při Tv se jede většinu hodin vybíjená (zabavíme všechny děti najednou a máme klídek...) a když mělo dojít na klasifikaci, nahnal je na šplh a na kozu a děti to samozřejmě nedávaly, protože to viděly poprvé a podle toho vypadaly známky. Je to ovšem (ani nechci vědět proč) oblíbenec paní ředitelky.... Ale podle takových, nebo některých z těch "komunistických", které mají v paměti rodiče některých dětí, přece nelze posuzovat všechny.

+1/0
6.9.2014 9:57

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz