Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83n22n90a 34R82a29d89o44v16á 8884787277289

Víte, já si paušálně učitele neidealizuji, ale jsem opravdu daleka je všechny "spláchnout" jen proto, že jsou ze státní školy a "lehkou" alergii mám na kecy o tom, jak v těch státních školách - jasně, ve všech a všichni - "dělaj z dětí ty ovce", jako by už budoucím učitelům byli na školách na státní objednávku vypláchnuty mozky a oni zase jako vyplachovaly mozky dětem, až je budou učit a chudáci rodiče ač se snaží sebevíc (hm) s tím nemohou nic dělat...

My (za naší rodinu) averzí ke státním školám, ani stihomamem z konspiračních teorií, netrpíme, všimnuli jsme si, že od dob naší vlastní školní docházky se už dost změnilo, takže jsme  u našich dětí odmalička vsadili na předávání toho, co jim předat můžeme (a jako rodiče samozřejmě musíme), což nástupem dětí do školy nekončí, spolupracujeme s učiteli našich dětí. Proč se musí učit to a to jsme s nimi probrali už dávno před nástupem do školy, i to, proč je důležité dělat i to, co "ták nebaví" (dle pořeby opakujeme...). Proč je důležité udělat úkoly co nejdřív, aby pak byl čas na zábavu apod. Když jim něco nejde - a tím pádem je nebaví - tak jim to holt vysvětlíme, netrpíme představou, že škola si udělá čas na to, aby jednu věc omílala, dokud to nepochopí opravdu každý, protože s tolika dětmi to fakt nejde a i když taky chodíme do práce, musíme povzbudit a dovysvětlit....V nás zkrátka mají oporu, ovšem odbývání netrpíme, známky nedramatizujeme - je to pro nás jen info, zda to jde, nebo nejde a konkrétní věci prostě probereme přímo s učitelkou - nenapadlo nás nějak jí podrývat autoritu, to by je potom asi těžko něco naučila (ačkoliv občas slýchám názor, že učitel si musí umět sjednat respekt, jinak tam nemá co dělat - ano, ale rodiče ho musí podpořit a ne před dětmi shazovat a když je něco k řešení, tak s ním nebo i s ředitelem a vždy mimo oči a uši dětí, pokud se neřeší něco k čemu je třeba aby se dítě vyjádřilo - můj názor).

+1/0
9.9.2014 21:20

A71n43n71a 98R56a55d31o33v76á 8434917677989

Naše děti nechodí do školy s odporem a ráno se loučíme "užij si to a odpoledne mi řekneš, co všechno jste si říkali". Tolik náš přístup a naše zkušenost (myslím si, že si mohu dovolit psát za oba, protože tento přístup preferujeme oba).

Kdo chce děti učit doma - prosím, ať to dělá, jeho boj, ale všechno má svá pro a proti. A všechno ukáže čas.

Státní škola za všechno nemůže. Ani v alternativních školách není jeden učitel na jedno dítě a "venku" nečekají jen "happy kamarádi" a "jen co nás baví", nebo "co chceme dělat teď".

+1/0
9.9.2014 21:32
Foto

V27á39c80l92a61v 97C83h39u30c62h27m41a 6395411368196

Já sice patřím ke kritikům našeho školského systému, ale pod váš příspěvek bych se mohl podepsat. Samozřejmě, že ne vše státní je špatné a ne vše soukromé je dobré. Naše děti prošly několika školami a na všech byli dobří a špatní učitelé. A samozřejmě platí, že ani sebelepší učitel nic nezmůže když jsou rodiče tupci a vychovaj i ze svého potomka tupce.

+2/0
9.9.2014 23:31

K82a66t13e29ř46i17n23a 13M61a84r96e85š82o17v77á 5980669833120

Naprosto chápu váš postoj. Mám dvě velké děti, které prošly státním školstvím. Starší syn dobrý, má docela nadprůměrné schopnosti ve všech oborech, od páté třídy byl navíc na 8letém gymnáziu. Vystudoval dvě vysoké školy a tím systémem prošel bez úhony mimo jiné proto, že si nikdy na nic nestěžoval, je zkrátka asi odolný. Dcera je jiný případ. U ní nastalo přesně to co popisujete: ztráta motivace, všechno kolem školy je "vopruz", všichni učitelé jsou blbí. Jediný účel, proč chodit do školy = známky, a to ještě tak do páté třídy. Letos - snad - odmaturuje a všichni si oddychneme. Nyní máme ještě 4letého synka a také jsme se s mužem zařekli, že do běžné školy nejde. Hledáme stejným směrem jako vy, už to absolvovat nechci. Úroveň státních škol a hlavně jeho sboru je tristní, bohužel... Bylo by to na dlouho rozepisovat se o jednotlivých zážitcích.. Často jsem měla dojem, že jsou to podivíni, kteří si léčí svoje mindráky na dětech.

0/0
9.9.2014 12:31

L60u63k22á37š 79C43h88m51e80l53a 3675271233939

No, v zásadě to bude přece jen vaše rozhodnutí za ně, každopádně jim to vezme jeden um. A to vycházet s většinou. Kontaktu s nimi stejně nezabráníte, pokud jim nechystáte život v totální izolaci. Potkávám třicátníky, co už nezažili armádu a je to na nich výrazně znát. Tipuji, že ani tato instituce by nebylo to, co vás osloví. Osobně jsem vedl zátěžové aktivity a když se něco v horách pokazilo, instinktivně vytvořili dvě skupiny - tu panickou a tu jednající, určitě typnete, jak se podvědomě našli a kdo z které byl.;-)Vždy se mi líbí propagace Montesiori školy, či jak se to píše mluvící o samostatnosti a k tomu reference typu, že tam chodili i britští princové.To je přesná ukázka lidí, co mají doslova za zadkem kompletní servis;-D.

+3/0
9.9.2014 12:24

R23a93d76k88o 47M62i19k25u76l41i75č 9103969567223

na základkách učí málo chlapů. v podstatě skoro žádní. a to je myslím problém. je opravdu velký rozdíl, mezi přístupem učitele a učitelky. a když jsou ve škole jenom ženský, tak je to někdy pěkná hysterie.

0/0
9.9.2014 9:25

J83a28n 73D54r39t75i55n69a 4392326843567

Máme u nás řadu škol kde se snaží učit tak aby lidé jako autorka blogu byli spokojení, tedy žádné známky, škola hrou atd ... atd ... Ale zkuste se zeptat učitelů středních škol na úroveň dětí které absolvovali tyhle alternativní školy, vesměs je to dost tragédie. Ať chcete nebo nechcete, naše civilizace je postavena na soutěži a snad na nějaké solidaritě s těmi kteří v té soutěži až tak neuspějí. A možná právě proto je tak úspěšná v porovnání s civilizacemi ve kterých ta soutěž není. Dítě z "normální" školy je už od malička trénováno na to že odměna je jen za nějaký výkon což dost přesně odráží realitu žívota. A nemám dojem že by někdo vymyslel lepší systém.

+7/0
8.9.2014 21:46
Foto

V65á42c59l92a66v 83C91h68u23c10h20m28a 6315911448856

Mám se zeptat těch, kteří vychovávaj, slovy Jaroslava Žáka, poslušné mloky bez myšlení? To je jako zeptat se mizerného doktora a úspěšného léčitele.

Čemu říkate civilizační úspěch? Degeneraci, ztrátě pudu sebezáchovy? Civilizace není to, že máte mobil, tablet, počítač, auto, které umí samo zaparkovat a zbraně, které jsou schopny vyhladit lidstvo.

0/0
9.9.2014 8:22
Foto

V80á60c79l46a42v 38C95h35u93c71h83m27a 6675331468656

Vypadlo mi n za slovem doktora.

0/0
9.9.2014 8:29

J62a15n 53D82r27t48i18n26a 4142866973837

Ano, máte samozřejmě částečně pravdu. Naše (myslím tím tedy "západní") civilizace má spoustu chyb. Ale mě nejvíce děsí to že na ní pořád hledáme jen to špatné místo toho abychom si vážili toho dobrého a to špatné se snažili opravit (to je samozřejmě diskuse nad ramec tohoto blogu), zatímco naši nepřátelé věří tomu že oni jsou nejlepší a za tuhle víru jsou schopni i zemřít.

+1/0
9.9.2014 9:35
Foto

V18á55c33l46a40v 68C87h78u52c48h24m36a 6465331988946

To je vždy otázka pohledu. Poukazuji -li na špatné místo, neznamená, že to dobré přehlížím. Ale dobré mě netrápí, zatímco špatné ano a proto na něj poukazuji. Já vím, říká se, že je třeba kritizovat tak, že je třeba poukázat nejdřív na to dobré. Proč? Proč kritiku halit do líbivých slůvek? Proč se nenaučit přijmout kritiku takovou, jaká je? Řekne mi někdo že jsem blb? No tak asi na něj tak působím. Měl bych se zamyslet nad sebou proč tak působím a ne řešit jeho, že to špatně vidí a nevidí to dobré. Jeho nezměním, ale sebe mohu, pokud dělám něco špatně.

0/0
9.9.2014 9:44

J98a73n 10D88r63t53i65n26a 4472616673427

Takový přístup je dobrý pro lidi kteří mají nějaké životní zkušenosti. Mladá generace která si osobně nepamatuje válku, gulagy a jiné hrůzy totalitních režimů má dojem že není horší a zdegenerovanější systém než západní demokracie. Tedy ta která má na triku Hirošimu, MyLai a já nevím co ještě. Kdyby jednou bylo třeba na záchranu "našeho" světa nasadit krk, proč by to ti mladí vlastně meli dělat, zachraňovat něco tak mizerného jako je "náš" západ. S tímhle naši nepřátelé (ti co Vám jako civilistovi uříznou hlavu a ještě se tím chlubí) žádný problém nemají a v tom je bohužel jejich síla (spíše naše slabost). Jak můžete chtít po mladých snahu něco zlepšit když to něco je ústy starší (a kritické) generace tak moc špatné ....

+1/0
9.9.2014 11:49
Foto

V62á41c54l40a22v 27C47h48u46c85h98m45a 6675231238896

Záleží jen na vás jakému přístupu je naučíte. Moje děti si dlouho mysleli, že musím mít za každou cenu pravdu, protože jsem byl vždycky v opozici. Získali tak pocit, že jsem proti nim, ať řeknou co řeknou. Vysvětlil jsem jim to. Nezpochybňuji jejich pohled, ale učím je vnímat souvislosti, dívat se na věc z více úhlů. Učím je, že zdánlivě stejné situace se mohou velmi lišit právě souvislostmi. Nemají mé zkušenosti s komoušema, ale velmi dobře vědí jakej to byl režim a uvědomují se že ta "západní demokracie" se mu začíná velmi podobat. Na rozdíl od mnohých jsou schopni pochopit, že k tomu není ani třeba ostnatých drátů na hranicích ani uranových dolů.

0/0
9.9.2014 23:25

O27n45d93ř48e23j 26V39e85s18e29l63ý 7899177971789

Tak přesně o tomhle přemýšlím a ničí mě představa, že to živé zvědavé dítě dám do systému školství. Úplně še bojím, co ten systém nakonec vyplivne za člověka. Tedy pokud je jiná možnost, než klasická školka/škola, sem s ním.

0/−2
8.9.2014 19:47
Foto

V10á54c36l88a17v 69C94h33u16c60h55m61a 6865111538946

Věřte, že ten, kdo to dítě ovlivní nejvíc, jste vy sám. Berte školu jako trénink na život ve společnosti, ne jako vzdělávací systém i když jím do značné míry bude vždy i přesto co je napsáno v článku a co velmi připomíná Duškovy názory ze Čtyřech dohod a různých přednášek.

0/0
9.9.2014 8:25

T40o51m35á30š 25R73ů92ž37i45č11k67a 8315915634566

"Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání"

Už podle toho názvu byste je neměla brát vážně. Osobně si myslím že hodně tápete a přesně takoví tápající lidé jsou cílovou skupinou podobných spolků.

Líbí se mi, jak velmi sofistikovaně a s ohledem na dětskou duši řešíte, který způsob vzdělávání je nejlepší, ale nakonec mu ho vyberete vy...

+1/0
8.9.2014 15:45

I41v48a17n97a 89M40á33l16k29o31v21á 4868872672640

V dospělosti se nedělá nic jiného než že se  bojuje o zrno,škola na to pouze děti připravuje,soutěžení zde bude v jiné podobě pořád a ostresech ani nemluvím.

0/0
8.9.2014 14:59

O51n83d64ř34e32j 47V80e77s62e36l61ý 7989537151119

To jo, ale způsobů, jak se na to soupeření připravit je víc. A klasické školství je na prd.

0/−1
8.9.2014 19:48

P23a23v79e13l 62K63u17r45f15ü98r13s85t 3158693805589

víte ale, že za spoustou stresu školáčků stojí právě rodiče, kteří známkám svých ratolestí přikládají mnohdy moc velkou důležitost? U nás v rodině se ze známek nikdy moc nestřílelo. Samozřejmě že basu si musel opravit každý. Ale pokud rodič ví, pro co srdce jeho dítěte plane, tak mu to dopřeje buď formou kroužků a nebo se mu prostě a jednoduše v tomto směru věnuje doma. Nejhorší to pak mají právě ty děti, které by kupříkladu rády malovaly, ale rodiče si usmysleli, že z nich budou lékaři nebo právníci. Co mi na úrovni vzdělání vadí nejvíce je spíše to, že děti umí o půlnoci přednést básničku od Nerudy a nebo že znají všechny prvky  periodické tabulky, ale neví, jak funguje reálný život. Jenže ona to v konečném důsledku není tak úplně vina školy. Doma mají děti vzory a co vidí doma, dělají ve škole a následně i ve svém životě. Vy musíte dětem ukázat co je štěstí, a v čem jsou pravé hodnoty života. Škola je připraví pouze na přijímačky na střední nebo pak na vysokou - budou-li chtít (a ve stresu budou jen tehdy, když je do toho bude někdo nutit). Smiřte se s tím;-)

+6/0
8.9.2014 11:03
Foto

V71á80c11l69a24v 12C74h78u58c49h55m39a 6715551278166

Řešením by bylo zrušení povinné školní docházky. Kdo by stál o papír, že je vzdělán, mohl by absolvovat zkoušky aniž by musel trávit mnohdy zbytečný čas v lavicích pod dohledem vystresované učitelky. Na to by ale bylo nutno nejdřív stát se svobodnými odpovědnými lidmi. Do toho máme hodně daleko a tak vám nezbyde než děti naučit, že i mizerná škola je může něco naučit a sice, že na světě je spousta pitomců a oni se jim nebudou moci vyhnout a nějak se s nimi budou muset sžít.

+1/−1
8.9.2014 9:47

M21a93r62t52i34n 41P34l31a37t44i86l 9501333501318

Přijde mi, že jste tak trochu nešťastná. A schováváte to za moderní anglická slovíčka....

+10/−1
7.9.2014 7:34

O39n86d13ř65e96j 25M16a84r90e94k 2312827122175

hodně slušně řečeno ;-D

+1/0
8.9.2014 10:24

P54e11t50r 17F33i88a89l96a 6466480753470

kdo z dněšní společnosti není neštastný, tak není normální.

0/0
8.9.2014 16:40

P86a67v87l37a 35Š97k33o23r41p68í23k50o74v94á 2871778619388

Unschooling a montessori nepřipraví děti na reálný život, na vyšší vzdělání. Domácí učení je fajn, ale jen do určitého stupně. Vy děláte, jako že když děti pošlete do školy, tak už se nic nenaučí a nebudou se o nic zajímat, ale od toho jste tady VY, abyste dál děti učila a vedla, spolu se školou, kde se děti naučí vše, co potřebují, v životě musíte dělat věci, které vás nebaví, které vám nejdou, nejen to, co vás baví a na co máte náladu a musíte být i v kolektivu lidí, kteří vám nebudou všichni sympatičtí. Jak je možné, že jsou děti, které chodí do školy a neztratily zvídavost a hravost? Za vším hledej rodinu. Vždy je to o tom, jak se rodiče dětem věnují a co jim chtějí předat.

+17/−1
7.9.2014 2:39

P19a50v28e30l 88K85u10r26f26ü42r34s41t 3498633885599

pod to bych se, s dovolením, rád podepsal! R^

+1/0
8.9.2014 18:22

P38a47v96e62l 69M32o58r88a74v84e86c 3982419382108

Takže mám já opravovat přístup školy ke svým dětem? Mám to být já, kdo dětem bude obnovovat hlad po informacích, touhu zjišťovat co jak funguje apod.?

Škola mne rozhodně nenaučí spoustu věcí co pro život potřebuji (a co by naučit měla). A naopak mne chce naučit tuny věcí které mi budou v životě na nic, leda tak na připomínku zbytečného biflování "kdy-že-to-byla-doba-kamenná" nebo "vyjmenuj-aspoň-pět-českých-spisovatelů-kteří..".

Ano, v životě musím dělat věci které mne nebaví. Ale dělám je proto, že v nich vidím nějaký smysl (vynést odpadky jinak se nahromadí a budou smrdět). Ale jak dětem vysvětlit biflování se něčeho co jim nejde, nevidí v tom smysl a nikdo jim ten smysl nepoví? Proč děti lámat na styl "toto udělej jinak bububu?" Proč z dětí dělat poslušné otroky systému "blavně se na nic neptej"????

0/−3
8.9.2014 22:14
Foto

J22a45n17a 38M34a28j65o77v11á 4365192806903

Ne opravovat přístup školy. Škola za Vás prostě nemá vychovávat, má "jen" vzdělávat. A jestli Vaše děti něco baví, prostě to s nimi dělejte a učte je to. Od toho je rodina.

Psychologové říkají, že každý člověk má nejméně dva zajímavé talenty na kterých může s úspěchem stavět. Měla by je hledat škola? U každého z dětí? Domnívám se, že od toho je právě rodina.

Nejspíš proto jsou některé rodové linie úspěšné. A některé ne. A úspěšní s neúspěšnými chodí do stejných škol.

Kdepak, školou to nebude.

+3/0
8.9.2014 22:51

P88a10v29e59l 61M25o65r50a79v97e68c 3862919392548

Ano, škola má vzdělávat, rodiče vychovávat. A když dítěti jdou dobře počty nebo kreslení, jde o vzdělání, ne o výchovu. Takže škola má rozvíjet naučitelné schopnosti dětí.. A ne v nich zabíjet zájem. Na zájem jsou rodiče, škola jej zbytečně ničí. A zkouší děti vychovávat do poslušné ovečky. A to je chyba.

0/−1
9.9.2014 10:31
Foto

J14a97n11a 83M87a41j21o95v41á 4345632406723

Mám doma dvě děti vysokoškolské, jedno středoškolské a jednoho páťáka. Žádný z nich není poslušná ovečka. Chyba bude jinde.

+2/0
10.9.2014 22:13

P68a94v36e60l 50M67o10r74a65v37e47c 3252719592428

Výjimka potvrzující pravidlo:-P.

Já jako produkt našeho školství taky nejsem poslušná ovečka (členství u Pirátů třeba mluví za dost). Ale ty tlaky na "drž hubu a krok" ve školství jsou. Naštěstí nezlomí všechny..

0/−1
10.9.2014 22:31

P46a48v51l42a 87Š20k73o13r35p34í92k58o76v13á 2861348969838

Vy jste ale zábavný, pane Moravče. Odmítáte zodpovědnost za vlastní děti? Mýlíte se. Není to opravovat přístup školy, ale doplňovat. A je dobré znát základní věci z různých předmětů, nikdy nevíte, kam vás život umístí, nemůžete určovat, co bude užitečné, nevíte, co vaše děti v budoucnu budou dělat. A znát pár českých spisovatelů patří k všeobecnému vzdělání stejně jako představa, kdy asi tak byla doba ledová nebo kamenná. Ono to není lámání dětí. Není to otroctví, lžete. Lžete, že se děti nesmí na nic ptát atd. Učí se a vy máte za ně zodpovědnost, nedělejte ze školy zlou instituci. Máte také možnost učit děti doma nebo je poslat do soukromé školy, kde mají jiný přístup. Máte plno možností, ale klasická čecháčkovská cesta je brblat a nic nedělat. Ta je jednoduchá, ale ne moc účinná.

+1/0
10.9.2014 21:40

P92a80v83e71l 17M45o33r39a79v47e70c 3622689252818

Víte, naším prošel jsem si naším školstvím od ZŠ až po nejvyšší titul, a ono to JE o memorování věcí, které minimálně dětem nikdo nevysvětlí k čemu jsou dobré.

A osobně, nevím proč se drtit data dílčích válek v řecko-punských válkách. To použije jen ten kdo se řeckými dějinami bude zabývat celý život.

Navíc, školní osnovy jsou totálně přeplněné. Zatímco takové ... jako výše jsme se učili (dvakrát: jednou na ZŠ podruhé na gymplu), k moderním dějinám po 2.sv.v. jsme se nedostali ani v jednom případě, protože "se to nestihlo probrat". Ani v jednom případě.

A přitom dějiny posledních 50 až 100 let jsou to nejdůležitější z historie pro pochopení dneška.

Ad čeština: a vy si jako myslíte že suchopárnou povinnou četbou Jiráska a biflováním letopočtů kdy-kdo-žil-a-co-napsal nějak děti přimějete k četbě knih? Nikoliv. Tím v nich zájem o knížky zahubíte. Zúžíte jim pohled na literaturu jako na téma povinné četby kterou skoro nikdo nemá rád.

Jasně, rodiče jsou primárně zodpovědní za své děti. Ale sakra proč jim škola hází takové klacky pod nohy?

0/−1
10.9.2014 22:20
Foto

J78a58n92a 82M31a51j61o93v91á 4105362576183

No, všechny děti  o nichž jsem psala, čtou. Dvě mladší až nechutně milují dějepis (já jím prošla nedotčena a čtu taky). Jirásek už se ve škole nečte.

U jednoho z dětí jsem zažila ve škole šikanu, zasáhli jsme, dneska je to úspěšná a vzdělaná mladá dáma, která rozjíždí zcela nové aktivity v novém oboru a nedá se udolat konzervativností okolí. (Žeby trénin ze školy? :-) :-))

Druhá zvládne studovat dvě vysoké školy. Jestli to dotáhne k nejvyššímu titulu (to by mne zajímalo, co to je :-)) ) je mi srdečně jedno, zajímavější je, aby byla v životě úspěšná a spokojená.

Malí jsou malí a ještě ohrožení dospíváním, ale zatím se jeví, že žádné klacky pod nohama nemají. Současný vzdělávací systém není žádná hitparáda, ale vy to hrotíte přímo neuroticky.

+2/0
10.9.2014 22:33

J32a70n78a 12S50t40u78d77e57n74á 5418158180580

Naprostý souhlas.Palec nahoru.Přesně vystiženo.

+1/0
9.9.2014 11:02

L40u36d41m71i64l76a 76Š96i53n93d50e75l42á41ř85o91v70á 7792876252161

Optimální mi přijde něco jako komunitní škola pro děti vzdělávané doma. Tam mohou přijít občas, jeden z rodičů si připraví nějaké zajímavé téma pro děti, takže děti se naučí i pracovat v kolektivu a zároveň každý z rodičů může učit to, k čemu má největší předpoklady. Rodiče mezi sebou komunikují. Běžná škola s rodiči vůbec nekomunikuje, přání rodiny ji nezajímají a učí děti slepé poslušnosti k autoritě, nebere ohled na individualitu dítěte. První stupeň ZŠ aspoň k něčemu je - dítě se naučí číst, psát a počítat. Ale druhý stupeň už je ztráta času a přínos je velmi mizivý oproti kvantu času, které tam dítě stráví.

0/0
6.9.2014 18:00

L18u68d67m22i37l46a 13Š31i83n61d77e22l92á31ř67o59v38á 7702796402351

Pro příznivce známkování, četla jsem toto:

Když si představíte, že chcete dát zpětnou vazbu partnerovi na uvařené jídlo, masáž nebo i sexuální styk:

Asi je rozdíl říct:

- moc mi to chutnalo, měl jsi to výborně okořeněné, příště jenom trochu míň soli

- líbí se mi, když se nebojíš přitlačit na zádech, ale prosím ne na páteři

- vzrušuje mně, když mě dlouze líbáš a hladíš, ale někdy mám chuť, abys trochu přitvrdil a vzal si mě pěkně ze zadu jako nadrženou fenu :)

Nebo říct:

- dneska je to za dva

- bylo to něco mezi trojkou a čtverkou

+1/−3
6.9.2014 17:54

A27n84n60a 74R97a47d90o64v13á 8604277927519

Tedy nezlobte se na mě, ale Vám opravdu nepřipadá totálně mimo srovnávat známkování dítěte ve škole s komunikací s partnerem?

+8/0
6.9.2014 19:09

L31u67d72m59i37l40a 72Š75i68n41d72e62l48á19ř28o41v42á 7192176832801

Kdo má nadhled a kritické myšlení, tak si uvědomí, že princip je stejný. Je to nicneříkající, zjednodušující a je to k ničemu, nemá to žádný přínos. Asi tak.

+1/−2
7.9.2014 0:21

J90a82r17o47s38l97a21v 65H80o11r59á29k 8502984985859

A ten, kdo má logické myšlení, si uvědomí, že jste úplně mimo. Obě Vámi uvedená srovnání (jídlo a sex) jsou totiž jasně relativní - neexistuje univerzálně správné jídlo ani univerzálně správné chování při sexu. Proto je nutná podrobná komunikace - je to vždy jiné podle toho komu vaříte nebo s kým to děláte. Oproti tomu 2+2 jsou vždycky 4 bez ohledu na to, jestli mě zkouší učitel, kamarád, nebo třeba ufoun. A není také pravda, že známky jsou ve škole jediným výsledkem - minimálně dostanete do ruky onu písemku, ve které je jasně vyznačeno, co bylo špatně (a občas i jak to má být správně).

+10/0
7.9.2014 1:23
Foto

V78á42c48l67a58v 57C52h86u21c59h37m72a 6335691508196

No jo v tom je ten háček. Někdo má logické myšlení a někdo nadhled. ;-)

0/0
8.9.2014 9:57

J18a69r40o83s65l21a98v 42H61o20r87á40k 8222424965209

Ano. A někdo také ví, že nadhled neznamená, že ignoruji nesmyslné argumenty oponenta...

+1/0
8.9.2014 11:16

J28a55n 63R75i67c26h31t42e40r 5292352783705

Chutě má každý jiné, gastronomické i sexuální, ale gramatika nebo algebra je jen jedna.

+5/0
8.9.2014 9:21
Foto

V48á42c20l59a50v 21C79h68u25c30h66m43a 6165161488686

Hezký.

Problém známkování ale je, že známky neslouží jako zpětná vazba dítěti, ale rodičům. A komentovat rodičům každou situaci by byl asi problém. To známkování je přece jen přehlednější. 

Když jsem byl dítě, bylo mi celkem jedno jaké mám známky. V předmětech, které mě bavily jsem sbíral jedničky a v předmětech, které šly mimo mě jsem byl často na propadnutí. Ty známky jsou pro děti většinou druhořadé, pokud je ovšem rodiče neučiní prvořadou záležitostí. Je to víc v rodičích než v zavedeném systému jako takovém.

+1/0
8.9.2014 9:55

M21a73r78i61e 27P53o76k16o74r50n91á 9485964520

Dělejte, jak myslíte. Skoro vše, co bych chtěla napsat už napsali jiní. Nepodceňujte zdravé účinky mírného stresu, radost z úspěchu je pak něco úžasného. Mne třeba bavila hlavně matematika, výchovy jsem považovala za otravný balast. Přesto jsem chodila do výtvarného kroužku, protože tam chodila kamarádka. Dost jsem se zlepšila a měla jsem radost z každé pochvaly. V tělocviku taky nic moc, ale snažila jsem se. Když mně pak zařadili do školního družstva a jeli jsme na okresní přebory žactva, tak jsem byla šťastná, že to spolužačkám nekazím a že máme medaili. Přišla bych o plno zážitků a radosti z překonání překážek, kdyby mi bývali rodiče umetali cestičky. Navíc tady bylo doporučení neboli posudek k dalšímu studiu - nepříjemná věc. Ale v podstatě to byl stimul k vyššímu výkonu - musím být lepší, než někdo s rodiči ve straně. Řeknu vám to tvrdě - může se stát, že pro zhýčkané máminy mazlíčky, co si jen tak pro potěchu cosi "studovali", žádné uplatnitelné místo nemusí být. Nikdo je možná nebude potřebovat. To pak teprve bude stres, na který nebyli připraveni. A co potom?

+11/0
3.9.2014 23:35
Foto

V46á84c29l71a22v 76C77h80u71c31h26m51a 6135351958416

Uvažoval jsem dost dlouho stejně, aniž bych si uvědomoval, že jsem měl odpověď na vaši otázku ve svém žití. Jednou mi to došlo a začal jsem se vzdělávat později. Stálo mě to spoustu peněz a mnohem víc úsilí, protože s rodinnými povinnostmi už to nebyla taková pohoda jako ve škole. Bylo by možná fajn, kdyby mně máma donutila včas a já si to odbyl dřív, ale takhle to byl aspoň můj vlastní život, má vlastní rozhodnutí a naučilo mě to, že si za to, jak se mám, rozhoduji jen já sám. 

Nejde totiž o umetání cestiček, ale o naučení se odpovědnosti za sebe sama.

+1/0
8.9.2014 10:03

P60e20t81r 72V29y54s56o27č53a94n 7648130840106

Zde je vidět jeden zásadní rozpor v našem školství a především pohledu společnosti na něj. Na jedné straně se po učitelích požaduje stále větší a větší vzdělání - a vzdělávání - na straně druhé je tu názor, že děti může doma učit kdekdo, však máme svobodu. A podle článku soudím, že i člověk, který podobně jako autorka, nemá potuchy o dětské duši.

+4/−1
3.9.2014 22:47
Foto

F29r41a70n71t82i80š24e44k 92K70š90í39r 2129566445

Ale úředník z ministerstva školství, který připravuje učební plány ten zná každou dětskou duši, stejně jako učitelé, stejně jako jejich učitelé co je připravovali učit.  Jste naivní. :-)

+4/−2
4.9.2014 11:04

A74n50n51a 19R42a88d80o65v33á 8334907387129

Víte co, dejte si facku minimálně za učitelky, které opravdu osobně znám já, se kterými spolupracujeme ohledně našich dětí a na které se naše děti těší.

+4/0
5.9.2014 19:24

P28e27t22r 73V95y70s12o84č80a40n 7518240270266

Mnozí dospělí nemají vůbec potuchy, kolik je úžasné kreativity mezi učiteli a učitelkami, ty samozřejmě převládají. Někdy se nestačím divit, kde se v nich ty nápady berou. A samozřejmostí je neustálé a celoživotní vzdělávání...

A láska k tomuto povolání, jinak by je nemohli vykonávat. Ovšem tuhle poslední otázku stejně pochopí jen samotní kantoři.:-)

Vzdělávat děti doma je opravdu záslužná věc... ale samozřejmě až po vyučování.

+6/−1
6.9.2014 9:13

A26n20n81a 88R52a98d81o77v54á 8224927517219

Navíc je prostě megadůležité, aby hlavně rodiče s učiteli spolupracovali a ne aby je před dětmi shazovali. Nějaký takový "bojovně naladěný" rodič, který zajde až bůhví kam, aby hlavně podržel svého lemplíka či hajzlíka (kterého nakonec k tomuto sám dovedl), udělá nakonec víc škody než užitku a samozřejmě mu nedojde, že hlavně na svém vlastním dítěti - tak to je pravé peklo pro kantora, ač je kreativní sebevíc...

Další kapitola sama pro sebe, jsou rodiče, kteří naopak svoje dítě podceňují, nebo prostě neumí chválit, zatímco kritikou nešetří, nebo rovnou takoví, co na děti kašlou... Nezřídka ovšem všechny tyto tři skupiny spojuje to, že "na vině" za neúspěch dítěte, je samozřejmě učitel...

Ale bohužel jsou i učitelé, kteří by si tak vůbec neměli říkat. Neteř má konkrétně jednoho, který místo výkladu nechá děti opisovat z knih a při Tv se jede většinu hodin vybíjená (zabavíme všechny děti najednou a máme klídek...) a když mělo dojít na klasifikaci, nahnal je na šplh a na kozu a děti to samozřejmě nedávaly, protože to viděly poprvé a podle toho vypadaly známky. Je to ovšem (ani nechci vědět proč) oblíbenec paní ředitelky.... Ale podle takových, nebo některých z těch "komunistických", které mají v paměti rodiče některých dětí, přece nelze posuzovat všechny.

+1/0
6.9.2014 9:57







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz